تصویب هشتاد طرح برای توسعه بخش بهداشت و درمان در استان قزوین

همزمان با سفر آیت الله رئیسی، رئیس جمهور به قزوین، هشتاد طرح برای توسعه بخش بهداشت و درمان در استان به تصویب رسید.

 دکتر عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آبیک از تصویب هشتاد طرح برای توسعه بخش بهداشت و درمان در استان قزوین خبر داد و گفت: این طرح‌ها با اختصاص اعتبار مورد نیاز، در مناطق مختلف استان اجرا خواهد شد و در این میان خیران هم می‌توانند به دولت کمک کنند.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: یکی از این مصوبات، بیمارستان هزار تختخوابی است که مصوب شد عملیات اجرای آن تسریع شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مقایسه سرانه تخت‌های بیمارستانی تصریح کرد: این سرانه در استان قزوین کمتر از متوسط کشوری است که با تکمیل طرح‌های بیمارستانی اصلاح خواهد شد.

عین‌اللهی در بخش دیگری از سخنانش درباره ارز اختصاص یافته به دارو گفت: امسال با توجه به گشایش‌های ارزی و اعتباراتی که بانک مرکزی اختصاص داده، وضعیت ارز دارویی بهتر از پارسال است و مشکلی در تامین ارز دارو وجود ندارد.

وی به احتمال احتکار دارو هم اشاره و اضافه کرد: شورای عالی نظارت به همین منظور در سطح وزارتخانه تشکیل شده و به دانشگاه‌ها نیز تاکید شده به صورت جدی بر روند کار نظارت و با متخلفان برخورد قاطع کنند.

وزیر بهداشت درباه قیمت دارو‌ها هم گفت: با توجه به میزان ارز اختصاص یافته، مواد اولیه‌ی وارداتی و تولیدات داخلی، مشکلی در رابطه با قیمت دارو‌های ضروری وجود ندارد.

عین‌اللهی از پوشش بیمه‌ای ۲۰۰ داروی جدید هم خبر داد و گفت: به هر میزان که اعتبارات بیمه‌ها افزایش یابد، پوشش دارویی هم افزایش پیدا خواهد کرد.

طرح اسنپ‌دارو یا ارسال دارو‌های ضروری به بیماران توسط پیک هم از دیگر طرح‌هایی بود که وزیر بهداشت به آن اشاره کرد و افزود: این طرح مختص بیماران مزمنی است که به صورت مداوم دارو استفاده می‌کنند و برای مراجعه به داروخانه دچار مشکل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار