اطلاعات کوکاکولا به قیمت ۱.۶ بیت‌کوین برای فروش گذاشته شد

منابع امنیتی آمریکا گزارش دادند که در میان پرونده‌های سرقت شده، داده‌های مالی، رمز عبور و حساب‌های تجاری نیز وجود دارد.

گروه استورموس ادعا می‌کند که داده‌های مالی، رمز‌های عبور و حساب‌ها را هک کرده است و آن‌ها را به قیمت ۶۴۰ هزار دلار یا ۱.۶ بیت‌کوین برای فروش گذاشته‌اند.

به گزارش dailymail، گروهی از هکر‌ها مدعی شدند که کوکاکولا را هک کرده اند و داده‌های زیادی را برای فروش گذاشته اند. استورموس گفت ۱۶۱ گیگابایت از داده‌های مالی، رمز عبور و حساب‌ها را قبل از عرضه این اطلاعات به قیمت ۶۴ هزار دلار یا ۱.۶ بیت‌کوین هک کرده است. این تیم روز دوشنبه فاش کرد که به شرکت نوشیدنی کوکاکولا نفوذ کرده و بدون اطلاع آن‌ها، محتوایی را خارج کرده است. کوکاکولا گفت که تحقیقات فوری را آغاز کرده و قبلا با پلیس تماس گرفته است. به گفته مشاور افسر ارشد امنیت اطلاعات، در میان پرونده‌های سرقت شده، داده‌های مالی، رمز عبور و حساب‌های تجاری وجود دارد.

شرکت کوکاکولا

این گروه قبلاً یک نظرسنجی در سرویس پیام رسان تلگرام ارسال کرده بود که در آن سوال کرده بود که کدام شرکت باید مورد حمله قرار گیرد کند؟ پس از ۱۰۳ رای، طبق گزارش امور امنیتی، کوکاکولا ۷۲ درصد رای آورد. استورموس یک تازه وارد در دنیای هک است، اما در ابتدای سال مورد توجه قرار گرفت. این شرکت اعلام کرد ۲۰۰ گیگابایت از داده‌های اپیک گیمز را به سرقت برده است.

نظرسنجی تلگرامی

هنوز مشخص نیست که این گروه در کجا مستقر است، زیرا The Record گزارش می‌دهد که بیشتر پیام‌های آن به زبان عربی است. مدیران کوکاکولا تخمین می‌زنند که این تصمیم به طور آزمایشی درآمد خالص و سود عملیاتی شرکت‌ها را برای سال ۱ تا ۲ درصد کاهش می‌دهد. بر اساس گزارش سه ماهه اول آن که روز دوشنبه منتشر شد، سود خالص این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳.۵ درصد کاهش یافته است. اما درآمد سه ماهه آن از ۸.۶ میلیارد دلار با ۵ درصد افزایش به ۹.۰۲ میلیارد دلار رسید. این شرکت با قیمت ۶۵.۶۹ دلار معامله می‌شود که تقریباً نیم درصد نسبت به روز قبل کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار