افراد بالای ۸۰ سال برای دریافت دُز چهارم واکسن کرونا اقدام کنند

سخنگوی ستاد کرونا خوزستان گفت:  دُز چهارم واکسن فعلا برای افراد بالای ۸۰ سال بوده و حتما باید ۴ ماه از نوبت سوم آن‌ها گذشته باشد.

 سیدمحمد علوی گفت: تعداد مراجعین به مراکز جامع خدمات سلامت و سایر مراکز درمانی استان نسبت به روز‌های قبل افزایش داشته که این موضوع بیشتر مربوط به علائم تنفسی، آلرژی و تنگی نفس ناشی از آلودگی هوا است.

 به گفته او، در شبانه روز گذشته ۲ هزار و ۶۹۲ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان‌های استان مراجعه کردند که این روند مثل روز‌های قبل کاهشی بوده است.

سخنگوی ستاد کرونای خوزستان گفت: ۶۴ بیمار جدید کرونایی در این بازه زمانی شناسایی شده که این تعداد نسبت به روز قبل از آن ۴۱ مورد یعنی ۴۰ درصد کمتر شده است.

این مقام مسئول می‌گوید: در ۲۴ ساعت گذشته ۵ مورد بستری داشتیم که این میزان نسبت به روز قبل از آن ۵ مورد کاهش داشته است.

او از ثبت یک روز بدون فوتی کرونایی در استان خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد مرگی ناشی از ابتلا به کرونا در استان نداشتیم.

به گفته آقای علوی، در حال حاضر ۳۸ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که نسبت به روز قبل از آن سه نفر کمتر شده.

سخنگوی ستاد کرونا خوزستان تعداد کل بهبودیافتگان از آغاز بیماری تاکنون در خوزستان را ۵۹۰ هزار و ۲۱ مورد  عنوان کرد و گفت:  همچنین میزان بهبود یافتگی در استان ۹۷.۵ است.

علوی  به تزریق ۷ میلیون و ۲۱۵ هزار واکسن کرونا در خوزستان اشاره کرد و  گفت: تاکنون ۸۵.۴ درصد از افراد بالای ۱۲ سال استان در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند همچنین ۷۳.۵ درصد نوبت دوم و ۳۳ درصد سه دُز واکسن را دریافت کرده اند.

این مقام مسئول گفت:  کسانی که جزو کادر بهداشت و درمان بوده و در معرض خطر هستند با گذشت چهار ماه از تزریق دُز سوم واکسن شان، می‌توانند دُز چهارم را دریافت کنند.

در حال حاضر یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۸ شهرستان زرد و هشت شهرستان آبی کرونایی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.