ظرفیت محدود اقامتگاه‌های الموت شرقی برای پذیرش گردشگران

بخشدار رودبار الموت شرقی گفت: ظرفیت پذیرش مسافر در هتل ها، اقامتگاه‌های بوم گردی و خانه مسافر این بخش تنها پاسخگوی ۱۰ درصد از مسافران و گردشگران است .

احمد محمدی گفت: بخش الموت از دیرباز به لحاظ جغرافیایی و مناظر دیدنی و بکر آن، همه ساله پذیرای بسیاری از مسافران داخلی و گردشگران خارجی بوده، اما متاسفانه در حوزه اقامتگاهی و اسکان مسافر طی سال‌های گذشته کار‌های زیربنایی و روبنایی مناسبی در این خصوص صورت نگرفته است.

 در حال حاضر ۲ هتل در گازرخان و معلم کلایه، ۷ اقامتگاه بوم گردی در روستا‌های زرآباد، وربن، شهرک و اناده و تعدادی نیز خانه مسافر در سطح بخش وجود دارد، اما موارد یاد شده به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز مسافران و گردشگران نبوده تا جایی که آنان مجبور می‌شوند تا پایان روز منطقه را برای پیدا کردن اقامتگاه، ترک کنند.

بخشدار رودبار الموت شرقی با بیان اینکه تا پیش از شیوع ویروس کرونا، درخواست‌های متعددی برای احداث اقامتگاه‌های بوم گردی داشتیم، افزود: با شیوع این ویروس و کاهش گردشگر، متاسفانه اقبال عمومی از ایجاد چنین مکان‌هایی کاهش یافت، اما به نظر می‌رسد رفته رفته و با فروکش شدن این بیماری، از این پس بازهم شاهد درخواست احداث این واحد‌ها در سطح بخش باشیم.

 این در حالی است که با افتتاح فاز یک جاده قزوین - تنکابن به طول ۶۲ کیلومتر، که تا حوالی معلم کلایه امتداد پیدا می‌کند، شاهد افزایش تعداد مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به این بخش از کشورمان باشیم که به همین جهت از الان باید زمینه حضور و اقامت این افراد را در اقصی نقاط منطقه فراهم آوریم.

بخشدار رودبار الموت شرقی اضافه کرد: این در حالی است که با توجه به تعدادی درخواست جهت احداث مجموعه‌های اقامتگاهی در این بخش، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری با ارایه مشوق‌های لازم، به خصوص در حوزه تسهیلات بانکی حمایت‌های لازم را در این زمینه نیز به عمل آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.