تعداد حملات سایبری در جهان رو به افزایش است

شرکت VMware افزایش شدید حملات سایبری مخرب را گزارش داد و اعلام کرده که ۷۴ درصد از کسب‌وکار‌ها در سال گذشته چند حمله باج افزاری را تجربه کرده‌اند.

این شرکت در گزارش سالانه خودش اعلام کرد که مؤسسات مالی بیشتر از سال‌های گذشته قربانی باج افزار می‌شوند، زیرا شبکه‌های مجرمان سایبری فراتر از کلاهبرداری انتقال سیمی به سمت استراتژی‌های بازار هدف، تصاحب حساب‌های کارگزاری و ورود به بانک‌ها رفته اند.

به گزارش سکیوریتی بریف، در این گزارش آمده است که ۶۳ درصد موسسات مالی افزایش حملات مخرب را تجربه کرده‌اند. در همین حال، حدود ۶۳ درصد از شرکت‌ها گفتند که مجرمان سایبری باج پرداخت کردند.

داده‌ها همچنین نشان می‌دهد ۶۰ درصد از مؤسسات مالی با افزایش ۵۸ درصدی حملات نسبت به سال گذشته، شاهد افزایش جرایم سایبری بوده‌اند، ۶۷ درصد از شرکت‌ها نیز در دام حمله‌ای به نام «کرونوس» که به نام خدای زمان در اسطوره‌های یونانی نامگذاری شده، گرفتار شده اند.

جرمی شریدان، دستیار سابق سرویس مخفی آمریکا گفته که دلایل مختلفی برای فرصت‌ها، انگیزه‌ها، روش‌ها و ابزار‌های مرتبط با فعالیت‌های مجرمانه وجود دارد. در راس آن‌ها افزایش سودآوری این جنایات است که انگیزه‌ای برای جنایتکار ایجاد می‌کند. امنیت ناکافی سیستم‌های متصل به اینترنت فرصت را برای مجرمان سایبری فراهم می‌کند.

در گزارش شرکت VMware آمده که هدف قرار دادن صرافی‌های ارز‌های دیجیتال به مجرمان سایبری این امکان را می‌دهد که بلافاصله و مستقیم حملات سایبری موفق را به پول نقد تبدیل کنند. اکثر مؤسسات مالی گفتند که در حال برنامه‌ریزی برای افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی بودجه خود در سال جاری با تمرکز بر تشخیص و پاسخ گسترده (XDR)، امنیت حجم کار و امنیت تلفن همراه هستند.

ریک مک‌الروی، استراتژیست اصلی امنیت سایبری در VMware می‌گوید که معمولاً با ارز‌های دیجیتال به گونه‌ای برخورد می‌شود که انگار ارز‌های واقعی نیستند.

به گفته الروی، مردم به صرافی‌هایی که تازه وارد بازی شده‌اند، حتی اگر محافظت کافی از ارز یا حتی حساب‌های مدیریت خودشان ارائه نکرده اند، اعتماد می‌کنند. در دنیای مبتنی بر رمزنگاری، مصرف‌کنندگان باید سطح مشخصی از مسئولیت را در حفاظت از ارز دیجیتال خود بپذیرند. هیچ تضمینی وجود ندارد که مجرمان سایبری صرافی‌ها، کیف پول‌های گرم یا انبار‌های سرد را هدف قرار ندهند. فرض کنید هر کجا که پول باشد، مجرمانی نیز وجود خواهند داشت که سعی در سرقت آن دارند.

به گزارش SecurityBrief، VMware نظرسنجی آنلاین را در فوریه ۲۰۲۲ با ۱۳۰ CISO بخش مالی و رهبران امنیتی در سراسر جهان انجام داد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار