کمبود روغن خوراکی در بازار ۴ استان

کمبود روغن خوراکی با برندهای مختلف در بازارهای خراسان رضوی، خوزستان، گیلان و سیستان و بلوچستان باعث سردرگمی مردم، اصناف و اتحادیه‌ها برای تامین این کالای ضروری و پر مصرف خانوارها شده است.

کمبود روغن خوراکی در بازار برخی استان ها مانند خراسان رضوی، خوزستان، گیلان و سیستان و بلوچستان باعث شده تا فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای به هر نفر تنها یک عدد روغن خوراکی یک لیتری عرضه کنند که این کمبود عرضه گله مندی شهروندان را به ویژه در ایام ماه رمضان به دنبال داشته است.

کمبود روغن خوراکی در استان خوزستان در حالی رقم خورد که از چندی پیش با انتشار شایعه افزایش قیمت کالاها بعد از ماه رمضان ، برخی شهروندان بیش از نیاز خود اقدام به خرید و ذخیره سازی این کالا نمودند.

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز در خصوص کمبود روغن خوراکی گفت: روغن خوراکی در بازار اهواز بسیار کمیاب شده و یکی از دلایل آن طبق اطلاعات دریافتی ، درخواست افزایش قیمت این کالا از سوی کارخانه‌های تولید روغن خوراکی است.

ابوالقاسم کوره چینی گفت:کارخانه‌های تولید روغن در استان‌های دیگر به تعهدات خود برای ارسال روغن به خوزستان عمل نکرده‌اند و این موضوع باعث کمبود این کالا در بازار این استان شده است.

او گفت: نظارت بر عرضه روغن خوراکی از مرحله تولید تا توزیع بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است و روغن خام نیز با دستور این سازمان بین کارخانه‌های تولید روغن خوراکی توزیع می‌شود، به همین منظور سازمان جهاد کشاورزی باید پاسخگوی کمبود این کالا در بازار باشد.

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز گفت: بنکداران اهواز نیز نسبت به نبود روغن خوراکی معترض هستند و مکاتباتی در این رابطه با سازمان جهاد کشاورزی و استانداری خوزستان انجام شده‌ تا این مشکل هرچه زودتر در استان برطرف شود.

کمبود روغن خوراکی در بازار ۴ استان

او گفت: روغن خوراکی تولید کارخانه‌های خوزستان به صورت سهمیه بندی در استان و سایر استان‌ها توزیع می‌شود و جوابگوی نیاز این استان نیست.

امیر دلداری مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی نیز در این خصوص گفته بود: در حال حاضر بازار کلانشهر مشهد با کمبود روغن خوراکی مواجه است.

او گفت: منشاء کمبود روغن در بازار از بخش تولید است، زیرا کارخانه‌ها و شرکت‌های توزیع به صورت قطره چکانی روغن خوراکی را به صنوف اختصاص می‌دهند، لذا پاسخگوی نیاز فعلی مردم نیست.

پورحیدری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان هم در خصوص کمبود روغن در استان گفت: مشکل کمبود روغن خوراکی در استان برطرف می شود و به میزان کافی در کارخانه ها در حال تولید است اما فروشگاه‌های بزرگ برای دریافت سهمیه خود مراجعه نکرده اند.

کمبود روغن خوراکی در بازار ۴ استان

پورحیدری گفت: با تأمین مواد اولیه این کالای اساسی و تولید آن از سوی شرکت‌های تولید کننده و عرضه مناسب این محصول دیگر شاهد مشکل کمبود این کالای پرمصرف نخواهیم بود.

همچنین رؤیت صف در خیابان‌های جنوب استان سیستان و بلوچستان نیز به موضوعی عادی تبدیل شده؛ یک روز صف کپسول گاز، یک روز نان و حالا روغن، آن هم در اوج ماه رمضان! گرانی و کمبود نیز به مردم فشار می‌آورد و همین امر موجب شده در زمینه کمبود روغن، کالاهای تنظیم بازار برای فروش به مردم به برخی مغازه‌ها تحویل شود.

 رئیس شورای تأمین شهرستان یعنی فرماندار دشتیاری می گوید: باید توجه کنید که به دلیل شیوع قاچاق باید کنترل بر اوضاع دقیق باشد، برای مثال در موضوع ورود روغن به شهرستان دشتیاری باید ما حواسمان کاملاً جمع باشد که یک وقت باری بدون بارنامه وارد این شهرستان نشود.

 فرماندار دشتیاری گفت: به نظر من اینجا نیز گلایه‌ای که برای برخی تولیدکنندگان کنسرو تن ماهی در دشتیاری به وجود آمده همین است، در واقع آن‌ها بارنامه ندارند و همین باعث شده حالا آن‌ها به دردسر بیفتند و عوامل نیروی انتظامی بار آن‌ها را توقیف کنند.

او گفت: اتفاقی که از سوی ما افتاده کنترل بر ماجرا است، ما اجازه نداده‌ایم ورود و خروج کالا‌ها بدون سند‌های مربوطه انجام شود، برای مثال به نظر من بخشی از این افرادی که برای تهیه روغن تن ماهی به مشکل می‌خورند، در واقع روغن یارانه‌ای برای تولیدشان خریده‌اند،چنین اتفاقی می‌تواند باعث شود شما نتوانید بارتان را وارد شهرستان کنید چرا که روغن یارانه‌ای برای مصرف مردم است نه تولید.

فرماندار دشتیاری گفت: مردم هم باید پای کار بیایند و به مسئله قاچاق بی‌تفاوت نباشند، من فقط می‌توانم با نامه زدن قسمتی از کار را راه بیندازم، اما مردم خودشان در بطن جامعه هستند و از نزدیک خیلی چیز‌ها را می‌بینند که با گزارش آن به مقامات مربوطه جلوی خیلی از این اتفاقات مثل قاچاق و سرقت گرفته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
ای بابا قحطی داره میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
تهران هم نیست نه فروشگاه‌ها نه مغاره ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
میگم بیاید همه از ایران بریم بیرون دیگه فک نکنم چیزی گرون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
لرستان قحطی روغن اومده. اصلا" گیر نمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
ای خدا بداد ماایرانیها برس بخدا داریم تلف میشیم روغن در بم نیسته خدا مرگ بده مسؤلین بیسواد اینهمه روغن قاچاق میشه مامورین باج میگیرین ردشون میکنن
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۵:۴۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
استان فارس که اصلا روغن خوراکی بسیار کم شده خصوصا روغن مایع
Iran (Islamic Republic of)
Fatemehe Davoodi@yahoo.co ما
۰۱:۲۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
از چند مبدا شنیدم که روغن توسط بعضی مهاجرین قاچاق می‌شود لطفا تحقیق بفرمائید که صحیح است یا شایعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدایا هر دفعه یه چیزی کم میشه تو بازار
Iran (Islamic Republic of)
محسن جباری
۲۱:۴۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
در استان کرمان هم روغ به هیچ عنوان وجود ندارو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
روغن از مرز چابهار روستای سند از هور روزی به اندازه 30 تا 60 تن قاچاقی به پاکستان فرستاده میشود
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۱۵:۰۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
کرمانشاه‌هم‌چندروزه‌روغن‌جامدومایع‌نایاب‌شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
تو استان کرمان، شهرستان رفسنجان هم نیست