آبرسانی به ۱۲۱ روستای محروم آذربایجان شرقی در حال اجراست

سرپرست اداره‌کل امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی گفت: عملیات اجرایی آبرسانی به ۱۲۱ روستای محروم استان با اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد ریال از پارسال شروع شده است.

آقای اسکندری در آیین تجلیل از شورا‌ها و دهیاران نمونه شهرستان هشترود گفت: آبرسانی به ۱۲۱ روستای محروم  توسط شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و سازمان بسیج سازندگی سپاه در حال انجام است.

وی بر تجهیز دهیاری‌ها تاکید کرد و گفت: متاسفانه اکثر ماشین آلات دهیاری‌ها قابل استفاده نیستند و دهیاران باید در نگهداری ماشین آلات جدیت به خرج دهند.

وی احداث‌های غیر مجاز در روستا‌ها را غیر قانونی دانست و از دهیاران و اعضای شورا‌ها خواست از احداث واحد‌های غیر مجاز در روستا‌ها جلوگیری کنند.

 گسترش و تعمیق مشارکت و اعتماد سیاسی مردم، توسعه و ارتقای مدیریت روستایی، تمرکززدایی و کمک به کاهش تصدی‌گری دولت، بهره گیری از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل محلی و تقویت همبستگی اجتماعی، از ثمرات ارزشمند شکل‌گیری و فعالیت شورا‌های اسلامی است.

حجت الله سروری مدیرکل بنیاد مسکن استان آذربایجان شرقی هم از افزایش وام مقاوم سازی مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان با سود ۵ درصد و با بازپرداخت ۲۰ ساله خبر داد و گفت: علاوه بر روستا‌ها شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر هم شامل این تسهیلات می‌شوند.
 

طرح هادی در یک هزار و ۱۴ روستای استان اجرا می شود.

مطالعه طرح هادی روستایی و تعیین محدوده روستا‌های نمونه در ۲ هزار و ۱۳ روستا انجام شده و در ۶۹۱ روستا نیز امر بازنگری طرح هادی اجرا شده است که درصد میانگین کشوری اجرای طرح هادی ۴۲ و میانگین استانی نیز ۴۸ درصد است.

وی از ثبت نام ۶۱ هزار نفر در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر استان برای مسکن ملی خبرداد .

تاکنون از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در این شهرها ۹۷۰ نفر وجه اولیه را واریز کرده اند.

 با توجه به اینکه شهرستان هشترود جزو شهر‌های رتبه اول در مقاوم‌سازی است از این رو سهمیه شهرستان برای مقاوم سازی برداشته شد و هر تعداد متقاضی باشد ثبت نام صورت خواهد گرفت.

آقای توری فرماندار شهرستان هشترود هم به وضعیت بد راه‌های روستایی اشاره کرد و گفت: برخی راه‌های روستایی نیاز به احداث آسفالت و زیرسازی دارند.

وی از نبود اینترنت در برخی روستا‌ها انتقاد کرد و گفت: متاسفانه دانش آموزان این روستا‌ها با مشکل روبرو هستند.

 پست برق ۴۰۰ مگاواتی که کلنگ احداث آن در سال ۹۱ زده شده بود به خاطر عدم‌تملک زمین راکد مانده بود که پس از ۱۰ سال با در اختیار قرار گذاشتن زمبن‌های ملی دوباره کار احداث آن از سر گرفته می‌شود.

وی از حرکت لاک‌پشتی پایاب سد سهند هم انتقاد کرد و گفت؛ ۱۱ هزار هکتار پایاب متاسفانه تبدیل به ۷۵۰۰ هکتار شد و از این وسعت هم فقط یک هزار هکتار اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار