ظرفیت تولید پیش از تحریم‌ها در مناطق نفت خیز جنوب وجود دارد

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: ظرفیت تولید برای بازگشت به پیش از تحریم‌ها در مناطق نفت خیز جنوب وجود دارد، اما به معنای نبود مشکلات در این حوزه نیست.

علیرضا دانشی در نشست خبری گفت: با شکل گیری دولت سیزدهم وظیفه اولیه ما بررسی وضعیت برای بازگشت به تولید دوران قبل از تحریم، سپس پایداری تولید برای تامین سوخت و صادرات بود.

او افزود: ۷۵ تا ۸۰ درصد تولید نفتی در مناطق نفت خیز جنوب تولید می‌شود که دارای ۴۴ میدان نفتی، ۶۰ مخزن نفتی، ۲۲۲ تاسیسات عظیم و ۳۰ هزار خطوط لوله است.

آقای دانشی می‌گوید که افزون بر آن این شرکت وظیفه تامین خوراک ۸ پالایشگاه کشور را بر عهده دارد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب یادآور شد که برای پایداری این مسئله لازم است برنامه ریزی‌های منسجم داشته باشیم، زیرا بسیاری از تجهیزات و خطوط لوله‌های نفت دچار فرسودگی هستند.

به گفته این مقام مسئول اگرچه اقداماتی صورت پذیرفته تا بخشی از مشکلات حل شود و در همین جهت نیز ۴ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های ما از سوی وزارت نفت واریز شد.

علیرضا دانشی افزود: ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای بازسازی و نوسازی اختصاص داده شده و حدود ۷۵۰ میلیارد دلار اعتبار نیز تخصیص یافته که باید بتوان آن را جذب و در جهت بهسازی و نوسازی استفاده کرد.

او همچنین در خصوص عمل نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی در مناطق نفت خیز جنوب یادآوری کرد که مناطق نفت خیز جنوب اقدامات مهمی به منظور حفظ و توسعه محیط زیست پیرامون خود داشته و تاکنون در زمینه مهار ریزگرد‌ها نیز تمام قد ورود کرده است.

آقای دانشی در بخش دیگری از سخنان خود نیز گفت: علی رغم آنکه سعی شده طی سال‌های اخیر وابستگی به درآمد‌های نفتی کاهش یابد، اما به دلیل گران بودن انرژی‌های نو انتظار می‌رود تا نیم قرن آینده انسان نتواند از سوخت‌های فسیلی دست بکشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.