آغاز نخستین مرحله آبگذاری کانال های آبیاری شبکه سفیدرود

مرحله نخست آبگذاری کانال های آبیاری شبکه سفیدرود برای اراضی شالیزاری گیلان آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: نخستین مرحله آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود امروز با حضور استاندار گیلان در محل سد انحرافی تاریک رسما آغاز شد.

به گفته وحید خرّمی، در حال حاضر حجم مخزن سد سفیدرود حدود ۸۳۰ میلیون مترمکعب است و با توجه به گرمای هوا در روز‌های گذشته و رشد سریع خزانه‌های برنج، برابر دستور استاندار گیلان، رهاسازی آب سد ۲ روز زودتر از موعد مقرر انجام شد.

او از آبگذاری کانال آب بر فومنات در سد تاریک و کانال راست سنگر برای اراضی شالیزار‌های شرق گیلان خبر داد و گفت: آبگذاری کانال چپ سد سنگر نیز از روز چهارشنبه (۱۴ اردیبهشت ماه) برای اراضی شالیزار‌های مرکزی استان شامل شهرستان‌های رشت و خمام آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان همچنین گفت: نخستین مرحله آبگذاری کانال‌های آبیاری در سد سنگر، از تاریخ‌های اعلام شده به مدت ۱۶ روز پیوسته خواهد بود و امیدواریم که با همراهی کشاورزان در این مرحله نشاکاری شالیزار‌ها به سرانجام برسد.

آغاز نخستین مرحله آبگذاری کانال های آبیاری شبکه سفیدرود

آقای خرّمی می‌گوید: بر اساس آمار مشاوران ذیصلاح، بیش از ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب به علت لایروبی نکردن انهار بین مزارع در سال از چرخه خارج می‌شود که با لایروبی توسط کشاورزان در سال کم آبی که قرار داریم، این مقدار آب صرفه جویی و استفاده خواهد شد.

آغاز نخستین مرحله آبگذاری کانال های آبیاری شبکه سفیدرود

او بر رعایت تقویم زراعی و لایروبی انهار بین مزارع تأکید کرد و گفت: کشاورزان گیلانی به برنامه آبیاری اعلام شده اعتماد و فعالیت‌های کشاورزی خود را بر اساس تقویم آبیاری تنظیم کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.