اسلواکی: تحریم واردات نفت روسیه اقتصاد اروپا را نابود خواهد کرد

در میان تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل بحران اوکراین، وزیر انرژی اسلواکی تحریم واردات نفت روسیه به اروپا را برای اقتصاد اعضای آن ویرانگر توصیف کرد.

«کارول جالیک» وزیر انرژی اسلواکی امروز چهارشنبه تصریح کرد که تحریم واردات نفت از روسیه برای اقتصاد اروپا ویرانگر خواهد بود.

طبق گزارش اسپوتنیک، «جالیک» به مجله پولتیکو در ارتباط با امکان تحریم نفت روسیه گفت: این کار اقتصاد ما و اروپا را نابود خواهد کرد و به شکل گسترده‌ای به نفت مورد نیاز اسلواکی، اتریش، چک و حتی خود اوکراین آسیب می‌زند.

«جانت بلین» وزیر خزانه‌داری آمریکا هم امروز چهارشنبه گفت که برنامه اتحادیه اروپا برای قطع واردات نفت از روسیه ممکن است باعث افزایش بی‌سابقه بهای نفت جهانی شود، اما آمریکا برای همکاری با اروپا به منظور تضمین واردات مطلوب نفت مصمم است.

«پتر فیالا» نخست‌وزیر جمهوری چک نیز پیش از این اعلام کرده بود که این کشور به دنبال یک دوره معافیت از بسته ششم تحریم پیشنهادی اتحادیه اروپا بر نفت روسیه است.

نخست‌وزیر جمهوری چک گفته بود که این کشور با هدف فرصت داشتن برای افزایش ظرفیت خطوط لوله خود، قصد دارد از اتحادیه اروپا درخواست یک دوره معافیت از بسته تحریمی ششم این اتحادیه علیه نفت روسیه را ارائه کند.

اتحادیه اروپا قصد دارد تا در چارچوب ششمین بسته تحریمی خود علیه مسکو از زمان آغاز جنگ در اوکراین، واردات نفت خام از روسیه را طی شش ماه آینده و نفت پالایش شده را تا پایان سال میلادی تحریم کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
7891
۰۷:۰۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اروپا شک نداشته باشد که اسیا محکم پشت روسیه میماند و طرف روسیه را در این مخاصمه خواهد گرفت.
آخرین اخبار