امام جمعه موقت تهران:

رنج‌های اقتصادی امروز نتیجه سیاست‌های دهه‌های گذشته است

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: چاپ، نشر و توزیع گسترده پول بدون تردید باید اصلاح شود چراکه از عوامل کلیدی رشد تورم و کاهش ارزش پول ملی است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: دولت بر اصلاح ساختار اقتصادی کشور مصمم است و امروز بیش از گذشته نیازمند آن هستیم اما باید به صورت شفاف برای مردم توضیح داده شود که رنج های امروز نتیجه سیاست های اقتصادی دهه های گذشته است و برون رفت از این تنگناها نیازمند برنامه و اعتماد ملت به دولت و نظام است.

به گفته حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اگر سیاست پولی انبساطی رشد پایه پولی و استقراض از سیستم بانکی گره گشای مشکلات اقتصادی بود و می توانست نرخ رشد بلند مدت را افزایش دهد، هیچ کشوری در دنیای امروز با مشکلات اقتصادی مواجه نبود چون برای همه کشورها رشد پایه پولی و استقراض از بانک مرکزی ساده است.

گفتنی است، آهنگ رشد پایه پولی در سال ۱۴۰۰ روند کاهشی را طی نمود، به‌گونه‌ای که رشد دوازده ماهه پایه پولی از ۴۲.۱ درصد در مرداد به ۳۱.۴ درصد در پایان سال ۱۴۰۰ رسید.

این درحالی است که حجم نقدینگی در پایان سال ۱۴۰۰ (برابر با ۴ هزار هزار و ۸۳۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان) نسبت به پایان سال ۹۹ معادل ۳۹ درصد رشد یافته است.

علاوه بر کاهش پایه پولی در پایان سال پیش احسان خاندوزی وزیر اقتصاد اعلام کرد تمام ۵۴ هزار میلیارد تومانی را که دولت قبل در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۰ از بانک مرکزی استقراض کرده بود، تسویه کرده و در جهت اصلاح روندهای غلط گذشته گام برداشته است.

علی بهادری جهرمی هم دیشب ضمن حضور در رسانه ملی با اشاره به اینکه اقصاد کشور اقتصادی بیمار است و مردم سالیان سال است که آن را لمس می‌کنند گفت: دولت سیزدهم درمان اقتصاد بیمار ایران را در اولویت قرار داده و هر اقدامی در کشور رقم می زند مردم را مطلع کند.

دولت نیز اعلام کرده است که سند راهبردها و سیاست‌های بانکی وزارت اقتصاد که یکی از اهداف آن حمایت و تقویت نقش شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد و افزایش سهم بخش واقعی اقتصاد است یکی از مواردی است که با هدف جراحی اقتصاد به مدیران بانک های کشور ابلاغ شده است.

از سوی دیگر برای این جراحی اقدام به حذف یارانه های پنهانی مثل ارز ترجیحی اختصاص یافته برای اقلامی مثل آرد  نیز یکی دیگر از اقدامات دولت در راستای اصلاح روند های نادرست و جراحی اقتصاد عنوان شده است.

سخنگوی دولت ضمن اشاره به این نکته گفت که برنامه دولت در حوزه نان این است که قیمت نان برای تا پایان سال به هیچ‌وجه تغییر نکند و رئیس جمهور هم در جلسه ای شفاف گفتند که هرگز اجازه نخواهم داد قیمت نان تغییر پیدا کند.

از مدیران کارآزموده دعوت کنیم / نخبگان سیاسی نزاع ها را کنار بگذارند

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد همچنین در ادامه به ضرورت طراحی نظام بودجه ریزی مناسب تأکید کرد و گفت: نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، در دستور کار قرار گیرد و باید از مدیران کارآزموده دعوت کنیم تا این مسائل را به مردم توضیح دهند. از طرف دیگر، مدیریت صحیح درآمدهای نفتی راه نجات کشور است.

طبق برآوردهای کمیسیون تلفیق مجلس، در بحث فروش نفت ۲۹.۸ میلیارد دلار درآمد در بودجه امسال پیش‌بینی شده که سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی ۱۱.۹ میلیارد دلار، سهم دولت ۱۳.۵۶ میلیارد دلار و سهم شرکت ملی نفت ایران نیز ۴.۳ میلیارد دلار است.

این درحالی است که پیش از این رهبر انقلاب در جهت تحقق اقتصاد منهای نفت و اتکای اقتصاد کشور به تولیدات غیرنفتی گفته بودند « آرزوی من این است که روزی در چاه‏های نفت بسته شود.»

با این وجود طبق آخرین آمار، معاونت اقتصادی دولت اعلام کرده که درآمدهای ناشی از فروش نفت و میعانات در شش ماهه اول پارسال معادل ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹ بوده که حاکی از وابستگی به نفت و افزایش درآمدهای نفتی کشور است.

امام جمعه موقت تهران همچنین به به مقامات ارشد و اجرایی کشور توصیه کرد که راه را برای اجماع علمی هموار کرده  تا بتوان با الهام از سیاست‌های کلی ابلاغی از وضعیت موجود بیرون آمد و از نخبگان سیاسی و علمی نیز  تقاضا کرد که این نزاع‌های سیاسی را کنار بگذارند، چراکه اگر نجات کشور را می‌خواهیم باید دست در دست هم بدهیم و اولا تصمیم صحیح را اتخاذ کنیم و بعد هم برای اجرای تصمیم صحیح، همه جریان‌های سیاسی دوستدار ایران در کنار یکدیگر قرار گیرند.

شرایط متفاوت شده و امروز رژیم صهیونیستی در محاصره مقاومت است

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین با بیان اینکه فلسطین امروز مسئله نخست جهان اسلام است در پایان سخنانش گفت: با وجود سختگیری‌های غیر انسانی در سرزمین‌های اشغالی و ایست‌های بازرسی بیش از ۲۰۰ هزار نفر در اجتماع عظیم نماز جمعه بیت المقدس حضور یافتند که این مسئله بسیار امیدبخش و برای دشمنان اسلام پیام آور یأس و ناامیدی است اما امروز صهیونیست‌ها با شرایطی متفاوت از دیروز خود در محاصره غزه، کرانه باختری، مقاومت اسلامی لبنان، حشدالشعبی عراق و رزمندگان دلیر یمن و مقاومت اسلامی قرار دارند و این مسیر تا سرنگونی عاجل رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

علی رغم گذشت یک هفته از روز جهانی قدس، اما نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست همچنان به هتاکی خود علیه قبله نخست مسلمین ادامه می‌دهند.

جرقه درگیری‌ها در قدس اشغالی امسال زودتر از موعد روز قدس و تقریبا با آغاز ماه رمضان زده شد و درگیری‌ها بین صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها شدت گرفت؛ به طوری که تا پیش از فرا رسیدن «روز جهانی قدس» حملات مداوم صهیونیست‌ها به نمازگزاران در صحن‌های مسجدالاقصی به اوج خود رسید.

این اقدامات هتاکانه عناصر صهیونیستی، تنها به مسلمانان ختم نشد و پیروان ادیان دیگر از جمله مسیحیان را نیز در برگرفت؛ تا جایی که منابع فلسطینی اعلام کردند نظامیان صهیونیست با جلوگیری از ورود مسیحیان به کلیسا در شهر قدس، به آن‌ها نیز تعرض کردند.

دیشب هم در ادامه پاسخ  مقاومت فلسطین به هتاکی های ادامه دار شهرک نشینان رژیم صهیونیستی عملیات شهادت‌طلبانه‌ای در شهرک العاد رخ داد که طی آن سه اسرائیلی از پا درآمده و شش تن دیگر از آنها زخمی شدند.

جنبش مجاهدین فلسطین اعلام کرده این عملیات بخش کوچکی از پاسخ عادی به حملات صهیونیست‌ها به قدس و مسجد الاقصی است، ملت مقاوم فلسطین مصمم است با خون خود از مسجد الاقصی حمایت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
چهل و سه سال مشکلات گردن اینو اونه ولی گردن گیرشونم خرابه کسی قبول نمیکنه.
Singapore
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
والا هر کی میاد سر کار همینو می گه. همه می اندازن گردن دولت قبل. فقط خداکنه بعد ۸ سال دیگه بهانه ای نباشه
Singapore
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
والا هر کی میاد سر کار همینو می گه. همه می اندازن گردن دولت قبل. فقط خداکنه بعد ۸ سال دیگه بهانه ای نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
احسنت آقا
الآن را دریابیم ...!!!
چرا نااهلان دولتهای قبلی ، هنوز در پست خود به خیانت همچنان ادامه می دهند..؟؟؟؟
چرا با نیروهای اصیل و بهتر و دلسوز ، جایگزین نمی کنید..؟؟؟


"تا آخر ایستاده ایم"
الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
Yjjjjccccc عزیز ، چرا پیامک وام ازدواج نمیاددددد ، بانک کشاورزی ثبت نام کردیم ، دوم چرا نهضت ملی مسکن برای ما زده در حال استعلام ؟!
Iran (Islamic Republic of)
hamid
۱۱:۱۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا رو شکر که جناب رییسی از پشت میز ریاست یک قوه دیکه بلند شده و اومده شده رییس جمهور .یه نگاهی بندازید به عملکردش در پست هایی که داشته متوجه میشید کار شاقی تو پست های قبلیش نداشته .امار دزدی و اختلاس تو آستان در اوج بوده زمان ریاست جناب رییسی .قوه قضاییه هم وضع خوبی نداشت اون موقعی که ایشون سکانش رو به دست داشت .الان هم که فقط دستور میدن .کیه که اجرا کنه .از قدیم گفتن
United States of America
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
تازه میفهمم دردوران قرون وسطا این اروپائیها چی کشیدند از دست این روحانیون مسیحی ونسخه اش رو بعدها برای ما ایرانی ها پیچیدند.
Germany
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقای عادل اسلامی ایا میدانی زکات فطره یکی از شاخصهای اقتصاد امت اسلامی است وقتی سال گذشته 20 بوده و امثال شده 40 یعنی تورم صد در صدی میفهمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
خیلی خیلی باید ساده باشی که فکر کنی ده سال دیگر اوضاع بهتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
فردا هم همین حرفها را خواهید زد همانطور که چهل سال این حرفها را به خورد مردم دادید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
ری سی حیا کن استعفا بده تو از اول برای ریاست اومدی حب قدرت داشتی از تتلو چه خبر دور دوم دست به دامنش شو شاید رای بیاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
البته تعدادی ویدیو کلیپ طنز در اینستاگرام، جایی‌که روی تصاویر ماکارونی صدای خواجه‌امیری میکس شده بود، «خداحافظ ای همنشین قدیمی»، همه همزمان داشتند به دیدن این ویدیو می‌خندیدند، صف نانوایی را می‌گویم، خانم مسنی که انگار متوجه قیمت نان بربری نشده بود، ۷ هزار تومان را ۷۰۰ تومان خواند، همه خندیدند، یکی از وسط صف گفت: «خانم قبلاً ۲۵۰۰ تومان بود، اینجا که چیزی ارزان نمی‌شود، ۷ هزار تومان شده است.»، باز همه خندیدند، زن رفت نانوایی بغلی، آن‌جایی‌که سنگگ هنوز ۲ هزار تومان بود.

چند خط بالا تجربه اخیرم از گران شدن آرد و نان بود، تجربه‌ی خوبی نبود، چقدر از این جمله متنفر هستم، «خنده بر هر درد بی‌درمان دواست»، گاهی عادی‌سازی با همین خنده‌ها کلید می‌خورد، خانه گران شد، بخند، الکی بخند، مغز خنده الکی و واقعی را تشخیص نمی‌دهد، ماشین گران شد بخند، لبنیات، تخم مرغ، میوه، تنقلات، گوشت، اما تو بخند تا عادی شود، قبلی‌ها را خندیدیم، اما والله گران شدن آرد و نان، آن هم به چند برابر قبل خنده ندارد، در تصورم همیشه نان سنگر آخر گرسنه نماندن بود، مبادا با این خنده‌ها گرسنه ماندن عادی شود، در فرهنگ ما «یک لقمه نان خالی» اوج تعارف برای مهمان‌نوازی بود، نکند به یکباره تعارف واقعیت شود، راستش دروغ چرا، ترسیدم، شاید روزی که قیمت خودرو سر به آسمان گذاشت، یا خریدن خانه افسانه شد، تا این حد احساس بدی نداشتم، اما گران شدن نانی که از کودکی پدر می‌گفت برکت خانه است برایم ترسناک شد، ترسم بیشتر برای آن گروه از جامعه است که حساب و کتاب زندگی از دست‌شان رفته، آن‌هایی‌که تا قبل از این هم سفره‌شان محتاج کمک بود، حالا قرار است محتاج‌تر شوند؛ ما که نمی‌خواستیم فقیر شویم، اما شوخی شوخی فقیرمان کردند.

جایی خواندم که دولت گفته می‌خواهد یارانه نان هم بدهد، راستش کمی به آدم برمی‌خورد، قرار نبود برای همه چیز دستمان جلوی دولت دراز باشد، آقای رئیس‌جمهور حداقل یک قرص نان خالیِ بی‌منت را بگذارید برای مردم باقی بماند.
United States of America
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
حرف دل فقرا رو میزنی خدا خیرت بده این دولت واین دولتها بیشتر بر علیه فقرا کارکردند گرانی نان مشکل بزرگی برای ملت عادی خواهد بود برای اونهای که عمده خوراکشون جنسش از نان هست نه از میگو و خاویار وحتی گوشت ، ماهی ، میوه و خرما و...
Iran (Islamic Republic of)
مسلمان
۰۰:۰۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
روح امام خمینی رحمه الله علیه شاد فرمودند نگذاریید انقلاب بدست نااهلان بیافتد بعد از شهید رجایی متاسفانه اداره مملکت به دست افرادی افتاد که نه تخصصی داشتند و شاید به جرات بگویم حتی ایمان هم نداشتنداین مملکت بااین همه ثروت وجوانان تحصیل کرده الان ما ملت همه جوری داریم زجر می کشیم.
Iran (Islamic Republic of)
Y
۲۳:۰۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
همه میدونن نتیجه بی سوادی همین دهه است . این که مقصر قبلیهان قبلیها هم میگفتن برامون عادی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
راجع به نقدینگی
نقدینگی و پس اندازی که مردم عادی انجام میدن نه تنها رشد نداشته بلکه اصل پول با ... برابر شده و یه عده هم مجبور به برداشت و خرج اون هستند
اون قسمتی که افزایش داشته حاصل بی تدبیری و بی لیاقتی مدیران دولت هست وقتی قیمت خودرو ده برابر قیمت مسکن ده برابر شاخص بوری سی برابر و همه چی چند صد درصد گران میشه نتیجش میشه پول سرگردان و تورم بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
هر کس هم میدونه نمیتونه گندکاری دیگران رو جمع کنه مردانگی میکنه نمیاد وسط و اجازه میده کسی که توانایی داره بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
آیا به نظر شما آنکسی که در وقت انتخابات صرفا ادعا میکند اصلح تراست ، یاکسی که سابقه و کارنامه بهتری دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعن اگه نمی تونستین سیاست گذاری درست و مدیریت کنین چرا دارین هی به این کار اشتباه ادامه میدین؟! چرا اون سیاست گذاران مواخذه نمی شن؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
مردم رو سرگرم کارگری با وعده روزی حلال و جوانها رو هم سرگرم درس خواندن با وعده آینده درخشان کردن اما خودشون چسبیدن به دلالی ودزدی از جیب مردم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
قرار بود خرابی های گذشته جبران شود نه مشکلات روی مشکلات بیاد.!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
کاش ریسی انتخاب نمیشد که این افتضاح به وجود بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا این دهه های رنج برای مردم دیگر کشور ها نیست دروغگو حیا کنید
Germany
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
قرار بود فرافکنی نکنید. مردم همه را به حق از چشم همین دولت می بینند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
تو این کشور هر کسی سر جای خودش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
استاد ابو ترابی،اندیشمند بزرگ جهان اسلام ایران و ایرانی به شما افتخار میکند،زنده باد امام جمعه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
خب اقای رئیسی وقتی برای ریاست جمهوری کاندید شدند، باید همه مسائل رو در نظر میگرفتند ، نمیشه هر کس میاد، بگه تقصیر قبلی بوده که، بسه دیگه،اگر کسی توانایی نداره، نباید بیاد مسئولیت قبول کنه، خسته کردید مردم رو، با این همه ثروت ملی همه تو تنگنا هستند،مگه میشه همچین چیزی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
ابعاد فاجعه ای را که روحانی سر ملت آورد چند ما بعد مشخص شد ؛ از گزارش مرکز پژوهشها مجلس که در ۳۰ آبان ۱۴۰۰ در یکی از خبرگزاریها راجع به بدهی ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت رونمائی شد ؛ در اینترنت " بدهی دولت روحانی " را جسجو کنید
ضمن اینکه در انتخابات آقای رئیسی کمترین ادعا را در بین کاندیداها داشت و مردم بهترین معیار را در انتخابات که همان داشتن سابقه روشن و خوب در گذشته بود را ملاک ، و بهترین انتخاب را کردند که انشاءا... در پایان ۴ سال ریاست جمهوری مردم به احسن وجه از انتخابشان راضی خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
بله حاصل سیاست های 4 دهه اخیره
Germany
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
احسنت. البته 4 دهه و اندی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
یعنی سس ماه هست روحانی رفته اما وزیران عوض نشدند
.این همه بگیر ببند تو مجلس برای وزیر انقلابی و کاری چی بود .
یعنی مدیران روحانی در راس ایران خودرو سایپا هیتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
مجلس منظور شما همان جایی که نمایندگان به تجارت ومعامله با وزیران با هم رقابت و درگیر هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
بیارید مناظره زنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
تنها جوابی که دارین همینه که بندازین گردن دولتهای قبلی

آقا جون دولت بعدی هم تقصیر رو میندازه گردن رئیسی و این تسلسل ادامه دارد
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۶:۴۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
حالا ما اینقدر دروغگو داریم که می‌توانیم به کشورهای جهان صادر کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
یادت هست خودت مسئول بودی؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
فقط اونجا که ده درصد افزایش حقوق دادید به این بهانه که جلوی تورم رو میخواید بگیرید اما زورتون نه به خودروسازها میرسه نه به گرانی برنج و مرغ و آرد و نون و ماکارونی و روغن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
زور خودروسازی محتکر دلال واختلاسگر بیشتر تاکی مردم باید تحمل کنند دست این همه کسانی که به مردم وملت زور میگن واز سفره مردم میخورند قطع کنید
Germany
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
برادر عزیز خوب دهه های گذشته هم خودتون بودید از سر چهار راه نیومدن بودن که شما یکی رو تایید و یکی رو تکذیب میکنید...؟؟ استاد ترابی این دهه ها کی میخاد تموم شه عمرمون دیگه تموم شد 24 ساعته کار می‌کنیم و تغذیه برنج پلاستیکی قوت قالب کردین به درک، نمیتونیم حتی قبض آب و برقتون رو پرداخت کنیم شرم آور نیست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
قربان شکلت یه کار کنید هر دولت اومد، ملت و جامعه رو نابود نکنه و آزمایش نکند
یه کار کنید مسیولین کمترین حقوق بگیرن،
لعنت خدا بر شما مسیولین بی رگ و ریشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
این کاری را که میگوئی خود ملت باید با انتخاب خوبشان انجام دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
تقصیر حمله مغول به ایرانه واقعا چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما ۴۳ سال با شما در رنج هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
اصلاح کنید حرفی نیست
درست کنید مشکلی نیست
فقط ما مردم ضعیف رو ضعیف تر نکنید
به خدا خسته شدیم
هیچ وقت روی آسایش رو ندیده ایم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۵:۴۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
جناب رئیسی استفاء بده ک فاتحه هممونو خوندی....بیچارمون کردی ....برا خرجی خانوادم موندم چکار کنم
India
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
من مجردم تو خرجی خودم موندم وای به حال تو که متاهلی چه جراتی دارید شماها ازدواج میکنید حالا مهریه چند تا سکه انداختی؟ الان همسر گرامی بزاره اجرا میخوای چیکار کنی؟ خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
ریسی اون سری که انتخاب نشده بود گفت تا کی دولت ها میخوان مشکلات بندازن گردن قبلی ها الان خودش اینو میگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای رئیسی بنده خدا خودش از این حرفها نمیزنه این متخصصان و اقتصاد دانان هستند که همگی بر این موضوع اذعان دارند ، دولت قبل ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی برای دولت رئیسی بجا گذاشته برای تحقیق در اینترنت عبارت " بدهی دولت روحانی" را جستجو کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
مگه نمیگن مقصر دولت قبل هستش
باشه
همشون رو بیارین تلویزیون مناظره
مقصر شناخته شدن چیزی برای گفتن نداشتن
بندازین همشون رو زندان
در ضمن ماجرای بنزین
هم که گران شد و سه قوه
شیخ روحانی و شیخ رییسی و لاريجانی تصمیم گرفتن و بعدش از اون موقع همه چی گران شد هم مورد بررسی قرار دهید
باید معلوم بشه کی پشت پرده تمام بدبختی این مردمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
تا کی میخواید بندازید گردن دولت قبل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
همه بد اینا خوب سیاست یک بام و دو هوا همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ،

صل علی محمد ،
یاور رهبر آمد ،

پیمان اشراقی.
Netherlands
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
تا صد سال دیگه بندازین گردن دولتهای قبل چکسی ده میلیون اتباع خارجی وارد کشور کرد ؟ روحانی یا رئیسی؟ از همینها نایاب شدن کالا و گرونی و نبود شغل شروع میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
این افاغنه با چراغ سبز دولت و مجلس فرمایشی اومدن چرا وزیر کشور و فرماندهی مرزبانی به مجلس احضار نکرده اند چرا رسانه ملی خاموشی و فراموشی گرفته!!!!!!