امسال، سال خوب برای دامداران یزدی

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: در تلاشیم دستورالعمل خرید با قیمت خوبی که به نفع دامدار باشد، ابلاغ شود.

زاده رحمانی گفت: بخشی از مشکلات دامداران مربوط به تهران و بخشی مربوط به استان است، بخشی که در داخل استان قابل حل است مثل تامین نقدینگی که در اسفند سال گذشته بنا به دستور استاندار حدود هشتاد میلیارد تومان تامین شد.

به گفته او در خصوص تامین خوراک دام، چون دامدار استان دور از دسترسی به علوفه است پیگیری شده تا در صد نهاده دامداران استان به نسبت بالاتر از استان‌های دیگر باشد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: تفاهم نامه‌ای نیز با کشتارگاه منعقد شده تا دام را با قیمت بالاتر خرید کنند، اما قیمت برای مصرف کننده بالاتر نرود که تقریبا اجرایی شده است.

او می گوید: مواردی که از طریق تهران باید تامین شود بحث تضمینی خرید گاو پروار است، چون حدود ۲هزار و پانصد گاو پروار در دامداری‌ها داریم که بخش قابل توجهی از نهاده‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. 

زاده رحمانی گفت: در خصوص بحث قیمت شیر گفت: قیمت شیر حداقل ۲هزار تا ۲هزار و پانصد تومان زیر قیمت تمام شده از دامداری‌ها خریداری می‌شود که مقرر شد در دستور کار شورای اقتصاد قرار بگیرد.

به گفته او با مجموع این اقدامات امسال، سال خوبی برای دامداری‌ها به خصوص گاوداران استان رقم بخورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار