معاون سازمان راهداری:

نگهداری راه‌های کشور هر سال ۶۰ هزار میلیاردتومان نیاز دارد

معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی کشور گفت: برای نگهداری راه‌های اصلی و فرعی کشور سالانه ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

خداداد مقبلی در بررسی وضعیت راه‌های روستایی استان همدان گفت: شبکه راه‌های کشور ۲۹۰ هزار کیلومتر شامل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آزادراه، ۱۹ هزار کیلومتر بزرگراه، ۲۵ هزار کیلومتر راه اصلی، ۳۷ هزار کیلومتر راه فرعی و ۱۱۳ هزار کیلومتر راه روستایی است که در توسعه فعالیت‌های اقتصادی کشور نقش مهمی دارد.

براساس آمار‌ها برای نگهداری راه‌های کشور سالانه ۶۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.

او گفت: پارسال اعتبار از منابع عمومی و داخلی ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومان بود و امسال بر اساس مبنا و تغییرات عوارض جاده‌ای پیش بینی می‌شود این اعتبار به ۹ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد که با افزایش دستمزد‌ها ۳ هزار میلیارد تومان در این بخش و ۷ هزار میلیارد تومان هم برای توسعه و نگهداری راه‌ها هزینه شود.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: ۷ هزار میلیارد تومان جوابگوی کار ۶۰ هزار میلیارد تومان نخواهد بود و باید اعتبارات افزایش یابد.

خداداد مقبلی گفت: ۴۰ هزار کیلومتر از ۱۱۳ هزار راه روستایی کشور نیاز به روکش آسفالت دارد و امروزه تعداد زیادی از روستا‌ها توسعه پیدا کرده، اما هنوز راه همان راه قدیمی است و جوابگوی تردد روستائیان نیست.

او عوامل حوادث جاده‌ای در کشور را خطای انسانی، مشکلات جاده‌ای و فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل برشمرد.

هم اکنون ۱۱ هزار دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین در کشور وجود دارد که اگر ۴ هزار دستگاه نوسازی شود ۳۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.