دیدار سفیر کنیا با شهردار کاشان

شهردار کاشان در دیدار با سفیر جمهوری کنیا گفت: مدیریت شهری خطه سیلک از هیچ ظرفیت و بستری برای توسعه دیپلماسی شهری به عنوان یکی از الزامات رشد و پیشرفت غافل نمی‌شود.

حسن بخشنده امنیه گفت: پیشینه تمدنی و موقعیت صنعتی و کشاورزی کاشان با بیش از یک هزار کارخانه فرش و همچنین خطه گل و گلاب، در جهان پرآوازه است.
او می‌گوید: صنایع فعال مختلف در کاشان از جمله صنایع خودروسازی، سرامیک، چینی، منابع طبیعی غنی و دارای معادن سنگ آهن، سنگ ساختمانی، سنگ تزئینی، معادن ماده اولیه و صنایع داروسازی از دیگر ظرفیت‌های کاشا‌ن است.
شهردار کاشان گفت: وجود دو نوع اقلیم کوهستانی و کویری کاشان نیز ظرفیت تنوع اقلیمی در منطقه است.
بخشنده امنیه گفت: تقویت دیپلماسی شهری با نقاط مختلف دنیا به ویژه شهر‌های دارای تشابهات فرهنگی، اجتماعی، اقلیمی و اقتصادی رویکرد مدیریت شهری کاشان است.
او می‌گوید: انعقاد قرارداد‌های همکاری و خواهرخواندگی با شهر‌های بین‌المللی دارای قرابت بیشتر در حوزه‌های گوناگون با کاشان یکی از اقدامات تقویت دیپلماسی مدیریت وی بوده است.
به گفته او، صادرات و مبادلات فرهنگی و اقتصادی نیز زمینه مساعد همکاری با دیگر شهر‌ها و توسعه و رونق اقتصادی را فراهم می‌کند.
شهردار کاشان، مکانیزه شدن فعالیت‌های شهری، مدیریت و ساماندهی پسماند، تبادل اطلاعات و تبادلات علمی و فرهنگی را بستر‌های مناسب و مورد علاقه کاشان برای ایجاد ارتباط با دیگر شهر‌ها برشمرد.
جمهوری کنیا کشوری در شرق آفریقا با پایتختی نایروبی است که مومباسا، کیسومو و ناکورو شهر‌های مهم آن محسوب می‌شوند.
کنیا از شمال با اتیوپی و از شمال غربی با سودان جنوبی و از غرب با اوگاندا و از جنوب غربی و جنوب با تانزانیا همسایه است و از جنوب و جنوب غربی به اقیانوس هند پیوند می‌خورد.
دین بیش از ۸۵ درصد مردم کنیا مسیحی و زبان آن‌ها سواحلی است.

برچسب ها: کشور کنیا ، شهر کاشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار