عین اللهی در برنامه صف اول مطرح کرد:

تضمین آینده ایران با خودکفایی در تولید واکسن

به گفته وزیر بهداشت شش مرکز تولید واکسن داریم که این موضوع تضمینی برای آینده ایران است.

بهرام عین الهی وزیر بهداشت گفت: افرادی که بضاعت مالی ندارند به صورت رایگان بیمه می شوند. قسمت اعظم بیمه همگانی انجام شده است و این کار را با همکاری مجلس انقلابی انجام می دهیم.

او می گوید: پنج میلیون ۴٠٠هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت به صورت رایگان قرار می گیرند. 

وزیر بهداشت افزود: برای ارز ترجیجی دارو تصمیم جدیدی گرفته نشده و همان روال گذشته را در پیش می گیریم. برخی از داروها جنبه حیاتی برای بیماران دارد و سعی کرده ایم این نوع داروها تحت پوشش بیمه قرار بگیرد و مردم  فقط فرانشیز را پرداخت خواهند کرد.

او می گوید : تضمین آینده ایران با خودکفایی در تولید واکسن است،در هفته ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تزریق واکسن صورت گرفته است. اگر آمار کرونا در کشوری کاهشی شود، دلیلی بر اتمام کرونا نیست.

عین اللهی ادامه داد: مردم امسال حتما یک دز دیگر واکسن تزریق کنند. صادرات واکسن داخلی را آزاد کردیم.شش مرکز تولید واکسن داریم و نیاز به واردات واکسن وجود ندارد. این موضوع تضمینی برای آینده ایران است.

وزیر بهداشت ادامه داد: کار جمعی در زمینه مقابله با بیماری کرونا انجام شده است. در تاریخ کشور می نویسند که گروه سلامت ایران موفق عمل کرده است ،به طوری که نزدیک به ۳٠٠ شهید سلامت تقدیم کرده ایم. 

او می‌گوید که واکسیناسیون در این دولت به خوبی انجام شده است. بسیاری از واکسن های تهیه شده با همت رئیس جمهور بود و با انجام فراخون مردم اقدام به تزریق کردند.امیکرون در کشورهای پیشرفته چهار ماه به طول انجامید ولی در ایران حدود دو ماه طول کشید.

عین اللهی اعلام کرد که توصیه ما به مردم این است که امسال یک دز دیگر را تزریق کنند تا ایمنی سطح بدن شان حفظ شود. ویروس کرونا در دنیا وجود دارد و مردم باید همچنان دستور العمل ها را رعایت کنند. در ستاد کرونا تصویب شد سالمندان و بیماران زمینه ای نقص ایمنی حتما دز چهارم واکسن را تزریق کنند.  

او افزود: در زمینه ساخت واکسن به گروه های مختلف اجازه تولید واکسن داده بودیم. در سویه دلتا  هشت هزار نفر بستری شدند و فوت ۷٠٠ بیمار در طول روز را داشتیم لذا ۱۵٠میلیون دز واکسن وارد کشور شده است .

عین اللهی گفت: واکسن هایی مانند فایزر و مدرنا زیاد اثر بخش نبودند ولی واکسن های داخلی موثر نشان داده شده است. مردم احساس کردند که کرونا تمام شده و متاسفانه کم تر اقدام به تزریق واکسن می کنند. با تصویب ستاد ملی کرونا صادرات واکسن آزاد شده است.  

او اعلام کرد که ۹۷ درصد از داروهای کشور تولید داخل است که شامل مواد اولیه نمی شود. با رشد شرکت های دانش بنیان امیدواریم  داروهای وارداتی در داخل تولید شود.  

او افزود: در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد که ۲٠ درصد به ظرفیت پذیرش پزشکی اضافه شود. 

وزیر بهداشت اعلام کرد که ما برنامه عدالت و تعالی نظام سلامت را تدوین کرده ایم و پیشگیری را بر درمان می دانیم. ۳۴۰پروژه بهداشتی را تکمیل و سه هزار پروژه بهداشتی را احداث کرده ایم. ۲۲٠ پروژه نیمه تمام بیمارستانی داریم و سعی کرده ایم اول این پروژه ها را تکمیل کنیم و در این مدت هشت پروژه بیمارستانی را به اتمام رسانده ایم. ۶۵٠٠نفر از کارمندان را تغییر وضعیت داده ایم. 

او افزود: تعرفه خدمات پرستاری در شورای عالی بیمه و سپس در هیات دولت به تصویب و به سراسر کشور ابلاغ شده است. بحث جوانی جمعیت موضوع مهمی است و امروزه جمعیت کشور به سمت پیری می رود لذا  اقدامات خوبی برای جوانی جمعیت انجام خواهد شد.

 


بیشتر بخوانید:

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار