جذب ۴۲ میلیون دلار طرح سرمایه‌گذاری خارجی در فارس

مدیرکل اقتصاد و امور دارایی فارس از جلب ۴۲ میلیون دلار طرح سرمایه‌گذاری خارجی در این استان خبر داد.

بابک دایی مدیرکل اقتصاد و امور دارایی استان فارس گفت: فارس پارسال در مجموع ۴۲ میلیون دلار جلب سرمایه‌گذاری خارجی در ۸ طرح در حوزه‌های نیروگاه خورشیدی، مسکن و ساختمان و بهداشت و درمان داشته است.

او گفت: سرمایه‌گذاران این طرح‌ها از کشور‌های افغانستان، انگلستان و مالزی بوده‌اند و پیش‌بینی اشتغال این ۸ طرح ۳۴۰ نفر است.

دایی، از احیا و راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان فارس با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مجوز دهنده خبر داد و گفت: جلسه شورای سرمایه‌گذاری هر سه‌شنبه با حضور استاندار فارس برگزار می‌شود.

مدیرکل اقتصاد و امور دارایی استان فارس بروکراسی اداری و طولانی‌شدن روند گرفتن مجوز شروع کسب‌وکار را یکی از چالش‌های دیرینه اقتصاد کشور عنوان و گفت: از ابتد‌ای امسال همه مجوز‌های شروع کسب‌وکار و استعلام‌ها از طریق درگاه ملی مجوز‌ها به صورت الکترونیکی صادر می‌شود، هیچ دستگاه اجرایی حق ندارد که برگه استعلام را در دست متقاضی قرار دهد و اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد، تخلف و جرم است و به قوه قضائیه معرفی می‌شود.

دایی گفت: حدود هزار و ۴۰۰ مجوز در این درگاه شناسایی شده و هیچ دستگاهی حق ندارد چیزی کمتر و بیشتر از مدارک و مجوز‌های مشخص‌شده از متقاضی درخواست کند که این موضوع تحول بزرگی در حوزه سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار است و رتبه کسب‌وکار کشور و استان را به‌شدت افزایش می‌هد، با این اقدام امضا‌های طلایی در حوزه کسب‌وکار جمع شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار