تاکید استاندار گیلان بر تزریق دز سوم واکسن

استاندار گیلان گفت:به رغم آبی شدن ۵ شهرستان گیلان مردم نباید تزریق دز سوم را فراموش کنند.

رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به قرار گرفتن ۵ شهرستان استان در وضعیت آبی کرونایی، بر تزریق دز سوم واکسن از سوی شهروندان و نیز پرهیز از عادی‌انگاری تأکید کرد و گفت: لازمست شرایط برگزاری امتحانات حضوری مدارس و دانشگاه‌ها با رعایت توصیه‌های بهداشتی، مهیا شود.

به گفته اسدالله عباسی، خوشبختانه با همراهی مردم و تلاش مسئولان متولی و اخلاص نیرو‌های جهادی، آمار ابتلا و فوتی‌های استان به حداقل رسیده و امیدوارم با همت همگان، این روند به زودی به عدد صفر برسد.

تداوم رفتار‌های پیشگیرانه و توجه به توصیه‌ها و رعایت موازین بهداشتی به‌ویژه در مراکز تجمعی و آموزشی قابل تاکید است.

آموزش و پرورش گیلان، برای تقویت بنیه علمی و با هدف جلوگیری از افت کیفیت یادگیری و رفع خلاها، دوره‌های آموزشی با عنوان پایگاه‌های تابستانی برای تمامی پایه‌های تحصیلی با اولویت مناطق محروم و با همکاری فرهنگیان و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌هایی نظیر ورزش و جوانان، دانشگاه‌ها و نهاد‌های انقلابی و بسیج سپاه برگزار کند.

شرایط برگزاری امتحانات حضوری مدارس و دانشگاه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهیا و تمهیدات لازم برای برگزاری امتحانات در فضای باز و یا فضای بسته با تهویه مناسب، اندیشیده شود.

همچنان فرمانداران با تاکید بر تزریق دز سوم واکسن و حتی تزریق دز چهارم برای گروه‌های اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت کرونا و جلوگیری از عادی انگاری؛ بر تداوم رعایت موازین بهداشتی اهتمام داشته باشند و با ناقضان توصیه‌های بهداشتی که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند، برخورد کنند.

انتظار می‌رود همگان بویژه مسئولان بصورت میدانی، جهادی و انقلابی پای کار باشند و هماهنگونه که کارنامه دولت سیزدهم در مدیریت کرونا ارزشمند بوده، این مهم استمرار یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مکلف شد با قید فوریت جلسه تخصصی رفع و بررسی ویژه این مشکل را با حضور مسئولان امر برگزار کند تا هیچ وقفه‌ای در خدمات دهی به مردم در این بخش نیافتد.

دولت در بخش مدیریت پسماند و فاضلاب، افزایش ظرفیت تبدیل شیرابه‌های سراوان به آب مصارف کشاورزی و راه اندازی تصفیه خانه‌های بیمارستانی جدیت دارد و اعتبارات لازم برای نهاد‌های مسئول را در نظر گرفته و باید به صورت جدی و عملیاتی در این بخش اقدام کنند.

در این جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد کرونا گیلان و تعدادی از فرمانداران شهرستان‌های استان که بصورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند، گزارش‌هایی از فعالیت‌های انجام شده ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.