تداوم عملیات مبارزه با ملخ مراکشی در اراضی و مراتع کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: تا کنون سطح مبارزه با ملخ مراکشی در این شهرستان به ۸ هزار هکتار رسیده است.

حمید رشیدی گفت: عملیات کنترل ملخ مراکشی از اواخر فروردین ماه سال جاری در مزارع غلات حاشیه تالاب پریشان این شهرستان آغاز شده و پیش بینی می‌شود تا اوایل خرداد ماه ادامه یابد.

این مقام مسئول گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل مبارزه، سطح مبارزه با ملخ مراکشی در شهرستان کازرون به ۱۲ هزار هکتار نزدیک شود.

رشیدی گفت: تأمین امنیت غذایی و رساندن محصولات سالم کشاورزی به دست مردم همواره از دغدغه‌های مسئولان است همچنین تمهیدات لازم برای مبارزه و کنترل آفت ملخ در شهرستان کازرون انجام و ۴ گروه پایش و ۴ گروه مبارزه در حال فعالیت شبانه‌روزی در این شهرستان هستند.

او گفت: کانون یابی مناطق آلوده محل تخم‌ریزی ملخ، تشکیل تیم‌هایی مبارزه مجهز به امکانات روز، کانون کوبی به محض مشاهده نخستین پوره‌ها و تامین تجهیزات لازم از مهمترین اقدامات این مدیریت به منظور مبارزه با آفت ملخ مراکشی به‌حساب می‌آید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از کشاورزان، دامداران و زنبورداران خواست علاوه بر سرکشی روزانه به مزارع و باغ‌ها، به مراتع و علفزار‌های مجاور نیز سرکشی کنند و به محض مشاهده آفت در اسرع وقت، به مراکز جهاد کشاورزی محل سکونت خود اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار