دفن نامناسب زباله تهدید جدی برای سلامتی مردم است

فرماندار کهگیلویه با اشاره به وضعیت نامناسب زباله های شهری دهدشت گفت: ساماندهی جایگاه زباله از سوی شهرداری و شورای شهر ضروری است.

سید عبدالعزیز موسوی با اشاره به نارضایتی مردمی در خصوص محل دفن زباله و پراکنده شدن زباله شهر دهدشت، گفت: شورا و شهرداری مشکلات این جایگاه را بررسی و برطرف کنند.

او دفن نامناسب زباله را تهدید جدی برای سلامتی مردم دانست و گفت: بخشداری مرکزی  و شهرداری ظرف یک هفته نسبت به محصور کردن محوطه و رفع  این معضل همکاری کنند.

موسوی ضمن گرامیداشت هفته سلامت گفت: تجلیل از تلاشگران عرصه سلامت که در مدت سه سال مبارزه با کرونا با وجود محدودیت های شهرستان جلوه های زیبایی از  ایثار آفریدند ضروری است.

به گفته فرماندار کهگیلویه، تمامی ارگان های ذیربط  با همکاری کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان نسبت به برگزاری برنامه های ویژه این مناسبت همکاری لازم را داشته باشند .

او می گوید: سلامت؛ امروزه یکی از مهمترین مقوله های مهم حاکمیتی  محسوب می شود که مورد توجه جدی جوامع  است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه نیز بر تشدید نظارت شهرداری بر جمع آوری و دفن بهداشتی زباله های شهر دهدشت تاکید کرد و گفت: فرهنگ سازی عمومی  جهت تفکیک زباله در مبداء تولید نیازمند همکاری همه نهادها است.

سید منصور تقوی می گوید: ادارات محیط زیست، منابع طبیعی، شهرداری و شبکه بهداشت و درمان با برگزاری نشست های تخصصی نسبت به  راه اندازی سایت جدید دفن زباله اقدامات قانونی را انجام دهند.

سرانه تولید زباله در شهر ۶۵ هزار نفری دهدشت به ازای هر نفر یک کیلوگرم است و دفن غیربهداشتی و آتش زدن زباله‌ها از سوی شهرداری مشکلات زیادی را برای شهروندان و حتی روستاهای اطراف ایجاد کرده است.

روزانه ۷۰ تن زباله در دهدشت گفت: سایت زباله دهدشت ۳.۵ هکتار مساحت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.