نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی آموزش و پرورش را دستگاه مولد کشور دانست که هزینه در آن یک سرمایه گذاری بلند مدت و تمدن ساز است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در دیدار با جمعی از فرهنگیان آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه هزینه در آموزش و پرورش در راستای ارتقای کیفیت هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است گفت: این هزینه یک سرمایه گذاری کوتاه مدت نیست بلکه یک سرمایه گذاری بلند مدت و تمدن ساز است.

 باید معلمانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

یکی از اهداف کلان، راهبردی و حیاتی برای انقلاب اسلامی تربیت نسلی متناسب و هماهنگ با آموزه‌های اسلام و مکتب تشیع در کنار علوم جدید است.

در تمام طول دوران پس از انقلاب، فعالان جبهه انقلاب سعی کردند با تربیت و پرورش معلمان و مربیان متناسب با ویژگی‌های معلم تراز انقلاب برای آینده کشور قدم بردارند تعلیم و تربیت اسلامی وظیفه خطیری است.

مقام معظم رهبری در تکریم شخصیت ویژگی‌های مطلوب معلم تراز انقلاب اسلامی می‌فرمایند یک کشور اگر بخواهد به سر افرازی و سربلندی برسد بخواهد به رفاه، غنا و علم منتهی شود، بخواهد مردم شجاع و آزاده، فهمیده ،عاقل ، خردمند و متفکر داشته باشد باید این زیرساخت اصلی یعنی تعلیم و تربیت دوران کودکی و نوجوانی را جدی بگیرد.

از شما می‌خواهم برای مدارس، مخصوصا مدارس ابتدایی برنامه ریزی کنید چرا که امری بسیار اثرگذار در خاطر دانش آموزان است.

 اهمیت آموزش و پرورش در دنیای امروز به حدی است که بسیاری از جامعه شناسان آن را مهمترین نهاد در ساخت یک جامعه موفق می‌دانند چرا که جنبه‌های مختلف اعتقادی، عقلانی، عاطفی، اجتماعی و جسمانی کودکان و نوجوانان در این نهاد بسیار مهم شکل می‌گیرد.

وی خطاب به مدیران آموزش و پرورش استان گفت: چند توصیه مهم به شما دارم اول اینکه ابرچالش اول در وزارت آموزش و پرورش که موضوع نیروی انسانی است باید جدی‌تر گرفته شود، همچنین اگر معلم فرصت و انگیزه‌ای برای ارتقای توانمندی علمی روز نداشته باشد آموزش و پرورش نمی‌تواند متحول شود، در آموزش و پرورش باید از جوانان و افراد با تجربه که صلاحیت لازم و کافی را دارند استفاده کرد آنچه موضوع مهمی است در آموزش مهم است بحث همتاسازی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم یکی از آفت‌های مدیریت را مدیریت ذره بینی دانست و گفت: این مدیریت که نمونه‌ای از ضعف مدیریتی و کنترل بیش از اندازه مدیر به جریان‌های جزیی کارکنان است باعث می‌شود تا مدیر توانایی تحلیل کل سیستم را از دست دهد و کلیات را فدای جزئیات کند و ممکن است اعتماد زیردستان را از دست بدهد.

 با تلاش ریاست محترم جمهوری آیت الله رئیسی، سند ۲۰۳۰ کنار گذاشته شد و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جایگزین شد که امیدواریم در استان ما این سند تحول تحقق یابد.

 استفاده از مدیران و معلمین دلسوز و مومن می‌تواند جامعه را تلطیف و پر شور کرده و دانش آموزان را نسبت به انقلاب وفادار‌تر کند.

همچنین توجه به قرآن، عترت ، حجاب و عفاف باید از اولویت‌های شما باشد.

آقای صیادی مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: سعی می‌کنیم امکانات و فرصت‌ها و تهدیدات را شناسایی کرده و در جهت حل این مشکلات قدم برداریم برای بهره مندی از سرمایه‌ها و امکانات آموزش و پرورش تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

 در بحث نوسازی مدارس معنی دار کردن تجهیزات از اولویت‌های ما خواهد بود تا ضمن مدیریت مشکلی پیش نیاید و اولویت‌های ما در آموزش و پرورش کیفیت آموزش است، کاهش توان علمی دانش آموزان در این مورد محسوس است لذا در این زمینه شاهد مشکلات جدی هستیم.

 توجه به معلم، مدارس و توانمندی مدیران مدارس  باعث رشد و بالندگی دستگاه تعلیم و تربیت می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.