مهمترین مساله پیش روی شورا ضعف قوانین است

رییس شورای اسلامی شهر زاهدان گفت: مهمترین مساله پیش روی شورا ضعف قوانین است و باید اتحادیه شهرداری‌های کشور احیا شود، زیرا شورا‌ها فریاد رسای مردم هستند.

 حسن سپاهی در همایش روز ملی شورا‌ها گفت: یکی از ویژگی‌های مثبت سیستان و بلوچستان وحدت و همدلی بین مردم و شورا‌های این استان است که تاکنون بخوبی توانسته توطئه‌های دشمنان را خنثی کند.

او گفت: در قانون اساسی حدود ۱۰ اصل درباره شورا‌ها آمده و به عنوان یک رکن در نظر گرفته شده که نیاز به بازنگری اصولی نیز دارد و دولت و مجلس باید به جامعه شورا‌های سیستان و بلوچستان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

رییس شورای اسلامی شهر زاهدان گفت : شهرداری‌های استان در پرداخت حقوق پرسنل و پیمانکاران با مشکل مواجه هستند و از کمبود منابع رنج می‌برند.

او گفت: بحران حاشیه نشینی یکی از معضلات اصلی زاهدان است که بودجه و ردیف خاصی باید برای آن در نظر گرفته شود.

شهردار زاهدان نیز در این همایش  گفت: خوشبختانه مشارکت مردمی در راستای توسعه شهری و روستایی شکل گرفته و اتفاقات خوبی در حال انجام است.

محمدامیر براهویی گفت: بدنبال توسعه هدفمند هستیم و هویت دهی به محلات را باید به عنوان یک اصل بپذیریم.

او گفت: شورای توسعه شهری با همکاری دستگاه‌های دولتی و نظامی در زاهدان شکل گرفته و تاکنون ۹۷ مصوبه تصویب شده که باید در تمامی شهرستان‌های استان نیز این مهم انجام شود.

شهردار زاهدان گفت: سه تیم برای آسفالت معابر و خیابان‌ها در سطح شهر فعال هستند که امیدواریم تا پایان تیرماه به اتمام برسد و در زمینه تامین قیر نیز اقداماتی انجام شده است.

او گفت: در حوزه فضای سبز نیز ۱۶ پارک بزرگ و کوچک در حال احداث می‌باشد و موضوعات مختلف فرهنگی و مربوط به شورا‌ها و محلات در حال بررسی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار