رکود اقتصادی در انگلیس در پی افزایش قیمت‌ها و کاهش تقاضا

افزایش قیمت‌ها و کاهش تقاضا موجب کاهش یا توقف فعالیت شرکت‌های تجاری در منطقه‌ای از انگلیس شده است.

رسانه انگلیسی بیزینس لایو در گزارشی عنوان کرد: فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های منطقه «میدلندز غربی» در ماه آوریل تقریبا متوقف شده است چرا که افزایش هزینه‌ها سبب کاهش تقاضا شده است.

بر اساس این گزارش، شرکت‌ها از ۵۹.۱ در ماه مارس به ۵۴.۵ در آوریل رسیده است که کندترین میزان رشد را در سه ماه نشان می‌دهد. در جا‌هایی که تولید افزایش یافته، شرکت‌ها قرارداد‌های جدید داشته اند و ظرفیت‌ها و پروژه‌های خود را که به علت کووید نوزده متوقف شده بود، گسترش دادند، اما این سیر صعودی تحت تاثیر کاهش تقاضا و فشار‌های تورمی و نگرانی‌ها در خصوص هزینه‌های زندگی معکوس شده است.

شرکت‌های بخش خصوصی منطقه میدلندز غربی نیز ماه گذشته افزایش چندانی در میزان فروش خود نداشتند. این منطقه در میان یازده منطقه اقتصادی انگلیس که گزارش عملکرد خود را ارائه کرده اند، کمترین افزایش فروش را داشته است.

برای چهارمین ماه متوالی، میزان تورم ناشی از فشار هزینه در سراسر این منطقه افزایش یافته است. شرکت‌ها می‌گویند قیمت سوخت، مواد غذایی و نیروی انسانی افزایش یافته است.

بیزینس لایو می‌گوید بسیاری از تولید کنندگان و شرکت‌های خدماتی در انگلیس اعتماد خود را از دست داده اند و نگران تاثیر فشار‌های تورمی و بی ثباتی قیمت انرژی بر تقاضا و فعالیت‌های اقتصادی اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار