تلویزیون ماهواره‌ای روسیه هک شد + تصاویر

در سالگرد روز پیروزی روسیه و رژه نظامیان این کشور، تلویزیون‌های ماهواره‌ای روسیه هک شده و جملاتی برای حمایت از اوکراین بر آن ظاهر شد.

بر اساس تصاویری که رویترز به دست آورده، منو‌های تلویزیون ماهواره‌ای روسیه امروز (دوشنبه) هک شدند. تصاویر نشان می‌دهد جملاتی از قبیل «دستان شما آلوده به خون است» روی صفحه تلویزیون ظاهر شده است. هک شدن تلویزیون‌های ماهواره‌ای مسکو در حالی اتفاق می‌افتد که امروز روسیه هفتاد و هفتمین سالگرد پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان نازی را جشن می‌گیرد.

یکی از شعار‌های ظاهر شده بر تلویزیون می‌گوید: «خون هزاران اوکراینی و صد‌ها کودک مرده روی دستان شماست». یک شعار دیگر می‌گوید: «تلویزیون و مقامات دروغ می‌گویند. نه به جنگ».

هنوز منبع حمله مشخص نیست اما گمان می‌رود گروه هکری بین‌المللی موسوم به «ناشناس» پشت این حمله باشد؛ چرا که وقتی خبرنگار بی‌بی‌سی این رخداد را با ارسال ویدیویی در صفحه توییتر خود گزارش داد، گروه موسوم به «ناشناس» آن را با پیام «صبح بخیر مسکو» بازنشر کرد.  

شرکت ام تی اس، بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه در روسیه در این خصوص اعلام کرد: «یک حمله سایبری به کانال‌های پخش تلویزیونی روسیه انجام و سبب شد مشترکان نوشته‌های افراطی بر صفحه ببینند». این شرکت همچنین اعلام کرد متخصصان فناوری اطلاعات به دنبال از بین بردن پیامد‌های این حمله هستند تا مشترکان بتوانند خدمات تلویزیونی را دریافت کنند.

تلویزیون ماهواره‌ای روسیه

حمله سایبری

این شعار‌ها درست در روز  رژه «روز پیروزی» در میدان سرخ روی صفحه تلویزیون ظاهر شد. هنوز مشخص نیست که این شعار‌ها چگونه ظاهر شدند. خبرگزاری اینترفاکس می‌گوید علاوه بر تلویزیون ماهواره‌ای، این شعار‌ها بر تلویزیون کابلی نیز دیده شده است.

یک وب سایت خبری روسی نیز که ظاهرا هک شده بود مطالب ضد جنگی را نشان داد که به شدت از پوتین انتقاد می‌کرد. این مطالب به سرعت ناپدید شدند.

بسیاری متخصصان معتقدند جنگ‌ در دنیای امروز وارد مرحله جدیدی شده و جنگ‌های سایبری اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده اند. پایگاه خبری بیزنس اینسایدر نیز در گزارش جدیدی نوشته است روسیه در جنگ جدید خود با اوکراین بیشتر به دنبال رویکرد مجازی بوده و قابلیت‌های جنگ سایبری مسکو، آن را به نیرویی قابل اتکا تبدیل می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار