آزادی ۲۹ زندانی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش مسئولان واحد مددکاری زندان‌های استان، خیران و بزرگان، ۲۹ زندانی در ماه مبارک رمضان از زندان آزاد شدند.

محمد حسین خسروی گفت: با پیگیری‌های مکرر سرپرست اداره زندان و مددکار، یکی از زندانیان که از سال ۹۹ به جرم قتل محکوم به قصاص نفس شده بود با رضایت اولیاء دم آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشت.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی سیستان و بلوچستان گفت: جهت اخذ رضایت از اولیاء دم و شکات چندین جلسه با حضور اولیاء دم، ریش سفیدان و معتمدین برگزار که پس از صلح و سازش زمینه آزادی زندانی فراهم شد.

او  از آزادی ۱۳ نفر از مددجویان زندان زاهدان در مراسم ختم قرآن خبر داد و گفت: پس از یک ماه قرائت روزانه یک جزء از کلام وحی با حضور مسئولان استانی و جمعی از اعضای موسسه صابرین، قاریان و چهره‌های قرآنی استان و جمع زیادی از مددجویان برگزار شد.

خسروی گفت:به برکت قرآن شریف و ماه مبارک رمضان که بهار قرآن است تعداد ۱۳ نفر از مددجویان زندان مرکزی زاهدان با همت و پیگیری مسئولین زندان و مساعدت مراجع قضایی از زندان آزاد شدند و از دست مهمانان و مدعوین مراسم نامه آزادی خود را دریافت کرده و به جامعه و کانون خانواده بازگشتند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی سیستان و بلوچستان همچنین به همت خیّر سیستانی در آزادی ۷ نفر از زندانیان زندان شهرستان زابل اشاره کرد و گفت: طی مراسمی با پیگیری‌های سرپرست زندان، مددکاران و همّت خیرین، تعداد ۷ نفر از زندانیان که پس از پایان محکومیت به دلیل عجز از پرداخت رد مال در زندان به سر می‌بردند به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

این مسؤول جمع میزان رد مال هفت نفر را یک میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و برگزاری چندین جلسه با شکات در نهایت با پرداخت مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال توسط خیّر سیستانی رضایت شاکیان تعداد هفت نفر از زندانیان اخذ و مبالغ مورد نظر به حساب شکات واریز شد و زمینه آزادی آن‌ها فراهم گشت.

او  همچنین در مراسم آزادی زندانیان نیز با همکاری مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان زابل تعداد ۱۸۰ عدد پیراهن ورزشی به مددجویان بی بضاعت اهداء شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی سیستان و بلوچستان از آزادی یک نفر زندانی از زندان شهرستان زابل خبرداد و گفت: در اقدامی خداپسندانه دانش آموزان دبستان امام محمد باقر (ع) زاهدان، احدی از زندانیان که به دلیل عجز در پرداخت نفقه و مهریه در زندان تحمل کیفر می‌کرد پس از موافقت مرجع قضائی با تقاضای اعسار وی و پرداخت نقدی نفقه و تقسیط مهریه، دانش آموزان دبستان دوره‌ی دوم امام محمدباقر (ع) زاهدان با جمع آوری ۱۱۰ میلیون ریال مبلغ نفقه زمینه آزادی مددجو را از زندان شهرستان زابل فراهم کردند.

او ضمن تقدیر و تشکر از بانیان این امر خیرخواهانه گفت: فرهنگ نیکوکاری و انسان دوستی سن و سال ندارد و الگوپذیری و پیروی از مولای متقیان، امیرالمومنین (ع) بستر ساز تصاویر زیبائی از جلوه‌های یاری رساندن به نیازمندان و کمک به درماندگان است.

خسروی همچنین به آزادی هفت زندانی توسط خیرین شهرستان چابهار اشاره کرد و گفت: با همت خیرین و مسئولین زندان چابهار تعداد هفت نفر از مددجویان که به دلیل رد مال و دیه در حبس بودند طی مراسمی آزاد و به آغوش خانواده و جامعه بازگشتند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی سیستان و بلوچستان گفت: کل بدهی وردمال این زندانیان مبلغ ۹۹۱ میلیون ریال بود که به حساب‌های مربوطه واریز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار