عقب‌نشینی اتحادیه اروپا از طرح ممنوعیت انتقال نفت روسیه

منابع خبری از عقب‌نشینی اتحادیه اروپا از طرح منع کشتی‌ها برای انتقال نفت خام روسیه خبر دادند.

اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) طرح ممنوعیت حمل و نقل نفت خام روسیه را به دلیل حجم بالای مخالفت‌ها کنار گذاشت.

نشریه فایننشال تایمز در گزارشی نوشت: اتحادیه اروپا از طرحی که کشتی‌ها برای انتقال نفت خام روسیه را منع می‌کرد عقب‌نشینی کرده است، زیرا کشور‌های عضو این اتحادیه بر سر این تحریم‌ها به توافق نرسیده‌اند.

اما به نوشته این نشریه، کمیسیون اروپا همچنان تمایل دارد شرکت‌های اروپایی، بیمه برای نفتکش‌های حامل نفت خام روسیه را دریافت نکنند تا توانایی روسیه برای انتقال نفت خام محدود شود.

اتحادیه اروپا همچنان در تلاش برای حصول توافق بر سر ششمین بسته تحریمی روسیه است. منع کشتی‌ها از حمل و نقل نفت خام روسیه و ممنوعیت واردات نفت از جمله موارد این بسته تحریمی اعلام شده است.

کمیسیون اروپا در حال حاضر در صدد است تا مجارستان و برخی دیگر از کشور‌های اروپای شرقی را موافق با تحریم‌ها کند، به همین منظور «شارل میشل» رئیس کمیسیون اروپا امروز (دوشنبه) به بوداپست خواهد رفت.

چند منبع آگاه نیز به این نشریه اعلام کردند که تحریم انتقال نفت روسیه به دلیل مخالفت‌های یونان و مالت در حال حاضر کنار گذاشته شده است.

برخی از کشور‌های اروپایی در واکنش به این بسته تحریمی خواستار مشارکت انگلیس و آمریکا در چنین اقدامی شده و همکاری آمریکا در این زمینه را بسیار مهم دانسته‌اند، زیرا می‌تواند از نفوذ خود در لیبری، پاناما و جزایر مارشال که کشتی با پرچم آن‌ها حرکت می‌کند، استفاده کند.

در حال حاضر ۷۵ روز از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد و کشور‌های غربی با مداخلات و تحریم‌هایشان سعی در بدتر کردن اوضاع داشته‌اند.

به طور مثال، شب گذشته کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد کشور‌های عضو گروه ۷ تصمیم به پایان دادن واردات نفت از روسیه گرفته و واشنگتن نیز تحریم‌های جدیدی علیه روسیه معرفی کرده است.

آمریکا در بیانیه خود برای تحریم‌های جدید علیه روسیه، اعلام کرد که مشاوره‌های مدیریتی و خدمات حسابداری و رسانه‌هایی را که به‌ طور مستقیم یا غیرمستقیم توسط دولت روسیه تأمین مالی و حمایت می‌شوند، را هدف قرار می‌دهد.

رئیس دومای دولتی روسیه نیز به تازگی آمریکا را به همکاری‌های نظامی در اوکراین متهم و اعلام کرد آمریکا در عملیات‌های نظامی نیرو‌های اوکراینی علیه روسیه مداخله مستقیم دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار