معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان:

۲۰۰ میلیون مترمکعب آب سالانه از دریای عمان به سیستان و بلوچستان انتقال می‌یابد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در طرح انتقال آب از دریای عمان برنامه این است که بیش‌از ۲۰۰ میلیون مترمکعب سالانه به این استان انتقال داده شود اما هم‌اینک مجوز ۱۰۰ میلیون متر مکعب گرفته شده است.

منصور بیجار گفت: اجرای پروژه انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان در حال انجام است و شرکت اینباسکو در حال انجام کارهاست.

او گفت: به منظور انتقال آب از دریای عمان اسکله آبگیر از طریق اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به شرکت اینباسکو تحویل شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان  گفت:  خط انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان از چابهار شروع می شود و به سایر شهرهای این استان ادادمه پیدا می کند که اکنون کارهای مقدماتی زاهدان تا ایرانشهر انجام شده و مسیرسازی سایر شهرها نیز در حال انجام است.

او گفت: در طرح انتقال آب از دریای عمان پیش بینی شده که چهارساله آب به زاهدان برسد ولی مسائل اجرایی هم وجود دارد و امکان دارد شرایط فراهم باشد این آب زودتر به زاهدان برسد.

بیجار  گفت: مجموعه های مجری در اجرای پروژه انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان همزمان آبگیرها و دستگاه‌های‌شان را مستقر می‌کنند و احتمال این وجود دارد که از سال بعد اگر بخشی از شکل‌سازی انجام شود شهرهایی که در مسیر قرار دارند مثل چابهار احتمالا زودتر تامین آب برایشان انجام شود.

او گفت:  در زمینه تخصیص آب انتقالی از دریای عمان به بخش های صنعت، آشامیدن و کشاورزی محدودیتی وجود ندارد اما تاکنون بخش صنعت درنظر گرفته شده و برای بخش آشامیدنی موقعی که قیمت تمام شده مشخص و خرید تضمینی با وزارت نیرو به نتیجه برسد وضعیت این بخش نیز تعیین و تامین می شود و پس از آن بخش کشاورزی مورد نظر خواهد بود.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار