زمانی

مهلت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان باز هم تمدید شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: خرید گندم مازاد بر نیاز و بذری از کشاورزان در زنجان تا ۳۱ اردیبهشت ماه امسال ادامه دارد.

زمانی گفت: با توجه به استقبال کشاورزان از عرضه گندم مازاد بر نیاز و بذری مهلت خرید این محصول تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد.

او می گوید: از ۱۵ فروردین ماه امسال  تاکنون بیش از ۲۵ هزار و ۸۰۰ تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

به گفته مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان ۲۷۴ میلیارد تومان از بهای خرید تضمینی گندم توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است.

زمانی گفت: با توجه به اینکه برخی از کشاورزان، تعاونی‌های تولید، شرکت‌های سهامی زراعی، کشت و صنعت‌ها و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی، مقداری از گندم‌های تولیدی خود را برای بذر مصرفی و سایر مصارف، ذخیره سازی کرده و هنوز مصرف نکرده اند و علاقمند تحویل آن به مراکز خرید تضمینی هستند، می‌توانند به عرضه این محصول اقدام کنند.

او می گوید: قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال زراعی جاری  به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی و دو روم به ترتیب ۱۰۵ هزار ریال و ۱۹۲ هزار ریال تعیین و مبلغ ۱۰هزار ریال نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به این مبلغ اضافه شده است.

به گفته مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان  سیلو‌های کارخانه آرد فخر، تابان و سایر کارخانه‌ها برای ذخیره سازی و استفاده روزانه گندم خود، مجوز خرید تفاهمی گندم دریافت کرده اند تا کشاورزان جهت تحویل گندم خود دچار مشکل نشوند.

زمانی گفت: کشاورزان علاقمند به عرضه گندم مازاد و بذری می‌توانند با در دست داشتن کپی کارت ملی، شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی به مراکز خرید در زنجان مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.