رئیس سازمان بسیج سازندگی مطرح کرد

هزینه ۶ هزار میلیارد تومانی برای راه اندازی پنل‌های خورشیدی

سردار زهرایی گفت: ۵۰ هزار نیروگاه کوچک خانگی در قالب پنل‌های خورشیدی با هزینه ۶ هزار میلیارد تومان راه اندازی می شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در کارگروه بسیج در بیرجند گفت: بر اساس تبصره ۱۶ مجلس، امسال ۵۰ هزار نیروگاه کوچک خانگی در قالب پنل‌های خورشیدی به همت بسیج سازندگی با ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار راه اندازی می‌شود.

او گفت: به این منظور تسهیلات ۴ درصدی تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان به صورت ۸۰ ماهه  پرداخت می‌شود.

سردار زهرایی گفت: با توجه به ظرفیت کویری و روز‌های آفتابی، ۲ هزار و ۹۰۰ مورد سهم برای خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در خصوص ایجاد و تجهیز قرارگاه‌های جهادی بسیج سازندگی گفت: امسال ۱۶۵ قرارگاه جهادی با اعتبار هر قرارگاه ۵۰۰ میلیون تومان با دستور معاون اول رئیس جمهور تجهیز می‌شود.

او گفت: یکی از مزیت‌های این قرار گاه‌ها این است که بازوی توانمندی در بلایای طبیعی برای استان‌ها خواهند بود.

سردار زهرایی از آبرسانی به تعدادی از روستا‌های استان و اجرای طرح از آبخیز تا جالیز خبر داد و گفت: دبیرخانه کارگروه ملی طرح از آبخیز تا جالیز در خراسان جنوبی است که نیازمند همراهی همه ارکان‌ها با بسیج سازندگی استان، برای موفقیت هرچه بیشتر در این طرح است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از راه اندازی بیمارستان و تعیین زمین برای این طرح در استان خبر داد و گفت: بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی که به همت سپاه با بودجه و منابع دولتی در استان‌ها در حال ساخت است، در خراسان جنوبی به دلیل مشخص نبودن زمین آغاز به کار نکرده که خواستار تعیین زمین برای این طرح هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.