آغاز ثبت‌نام چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف مازندران از آغاز ثبت‌نام چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام مصطفی سیفی گفت: ثبت نام چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف از ۲۱ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ۲۱ خرداد ماه امسال ادامه خواهد داشت.

او می‌گوید: این مسابقات به صورت منطقه‌ای (شهرستانی)، استانی، کشوری و سپس بین‌المللی برگزار می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام سیفی این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل تا مرحله بین‌المللی برگزار می‌شود.

او می‌گوید: رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم برای آقایان و خانم‌ها تا مرحله کشوری و حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم، حفظ ۵ جزء قرآن کریم برای هردو گروه تا مرحله استانی خواهد بود.

به گفته سیفی رشته اذان نیز مانند دوره‌های قبلی ویژه آقایان بوده که در مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

او می‌گوید: رشته‌های مدیحه سرایی، همخوانی قرآن کریم و دعاخوانی در بخش برادران و خواهران در مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود و رشته‌های تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهجالبلاغه، ترجمه صحیفه سجادیه در بخش برادران و خواهران در مرحله استانی، مقدماتی کشوری و نهایی کشوری برگزار خواهد شد.

به گفته رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران علاقه‌مندان و فعالان قرآنی بالای ۱۸ سال مازندران با ورود به سایت www.quraniran.ir می‌توانند در رشته‌های مورد نظر ثبت نام کنند.

حدود هزار و ۵۰۰ نفر پارسال در رشته‌های مختلف قرآنی ثبت نام کرده بودند که پیش‌بینی می‌شود این روند برای سال جاری نیز ادامه داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار