پسکوف: به هر نوع مداخله در جنگ اوکراین به صورت قاطع پاسخ می‌دهیم

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به کشور‌های غربی هشدار داد که در صورت مداخله در حمله روسیه به اوکراین، مسکو آماده است پاسخ قاطعی بدهد.

دیمیتری پسکوف با استناد به اظهارات پوتین، رئیس جمهور روسیه در اوایل شروع جنگ اوکراین، هشدار داد که روسیه آماده است به هر کشوری که سعی کند به هر نحوی وارد اوکراین شود و در عملیات نظامی روسیه در اوکراین مداخله کند به صورت قاطع پاسخ خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری تاس، سخنگوی کرملین در ادامه به موضوع درگیری مستقیم روسیه و ناتو پرداخت و گفت: «همه می‌خواهند از این گزینه اجتناب کنند. هم روسیه قصد دارد از آن خودداری کند و هم اظهاراتی در این زمینه از طرف مقامات ناتو و از سوی واشنگتن از جمله جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بار‌ها بیان شده است که موید این است که همه می‌خواهند از درگیری مستقیم دوری کنند.»

پسکوف در انتها پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو را تهدیدی برای امنیت روسیه تلقی کرد و هشدار داد که مسکو در صورت پیوستن آن‌ها به این ائتلاف، اقداماتی را برای تضمین امنیت خود انجام خواهد داد.

وزارت خارجه روسیه: اقدامات برای مقابله با تهدیدات ناشی از پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو انجام می‌شود

همچنین وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای با اشاره به پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو، اعلام کرد که روسیه اقدامات نظامی برای از بین بردن تهدیدات پیوستن این دو کشور به ناتو انجام خواهد داد. این وزارتخانه هدف ناتو از انجام این کار را گسترش ناتو به نزدیکی مرز‌های روسیه و ایجاد تهدیدی نظامی برای مسکو عنوان کرد.

در  بیانیه این وزارتخانه آمده است: «اظهارات رئیس جمهور و نخست وزیر فنلاند مبنی بر پیوستن به ناتو یک تغییر اساسی در سیاست خارجی این کشور است و فنلاند خاک خود را به خط مقدم نظامی با روسیه تبدیل می‌کند و استقلال خود را در تصمیم گیری‌ها از دست می‌دهد. مسکو با توجه به شرایط به آن پاسخ خواهد داد و اقدامات تلافی جویانه نظامی، فنی و ... را برای از بین بردن تهدیدات ناشی از پیوستن فنلاند به ناتو انجام می‌دهد.»

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه هم روز پنجشنبه در کانال تلگرامی خود نوشت که پمپاژ تسلیحات به اوکراین احتمال درگیری بالقوه ناتو با روسیه را افزایش می‌دهد که ممکن است به یک جنگ هسته‌ای تبدیل شود که سناریویی فاجعه بار برای همه خواهد بود.

پیش از این لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در جلسه استماع کمیته مجلس نمایندگان گفته بود که مسکو اقداماتی را که منجر به دخالت مستقیم ناتو در اوضاع پیرامون اوکراین شود، انجام نخواهد داد. به گفته آستین، هیچ‌کس نمی‌خواهد شاهد درگیری بین روسیه و ناتو باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه لنین و مارکس زنده بودن آمریکا جرات نمیکرد بساط اوکراین رو راه بندازه و آمریکا رو درستش میکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
پوتین هم شهامت و شجاعت رو داره و اگر غربی‌ها ادامه بدن وکاسه صبرش لبریز بشه پدرو مادرشون رو به عزاشون می نشونه
آخرین اخبار