آیت الله دژکام:

در رفتار مدیران شاهد عدالت باشیم

امام جمعه شیراز گفت: در عرصه جنگ اقتصادی باید با مدیریت درست پیش برویم و ادامه دادن اصلاح اقتصادی باید با صبر پیش برود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز گفت: از نظر تعالیم دین مبین انسان هدف از آفرینش انسان‌ها رسیدن به قله‌های معنویت است که اگر آن را تحصیل نکنیم هر چه در دنیا از مال و مقام به دست بیاوریم در نهایت برای ما سودی نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: پس باید در پی کسب معنویت باشیم و باید دنیا مسیری باشد تا ما را به مسیر تعالی برساند که این مورد توجه دین اسلام است و همه باید تلاش کنیم حد لازم معیشت رفاه را که نیاز به رسیدن به مراتب معنوی است برای خود و جامعه به دست آوریم.

امام جمعه شیراز فت: کسی که برای تامین زندگی خود و خانواده مصداق مجاهدت در راه خداست و دین اسلام نگاه ویژه به مراتب معنوی دارد که باید مرتبا مورد توجه ما قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: تجربه زندگی الگو‌های جامعه بشری نشان داده است که باید در مسیر معنویت برای کسب موفقیت گام برداریم و امام علی (ع) فرموده اند که در مسیر انسانیت برای تقوا و اطاعت از خدای متعال باید تلاش پیگیر داشته باشیم.

آیت الله دژکام گفت: مراقبه در ۲ نوع فردی و اجتماعی است و چهارچوب مراقبه اجتماعی را به جدیت باید دنبال کنیم و در این چهارچوب گاهی باید مراقب رفتار دولتمان باشیم که در قانون اساسی ذکر شده است.

امام جمعه شیراز گفت: گاهی مردم باید حواسشان به این باشد مردم چکار می‌کنند و گاهی دولت مراقب رفتار مردم باشد و گاهی قشری از مردم مراقب رفتار قشر دیگر باشند.

آیت الله دژکام گفت: در رفتار مدیران باید شاهد عدالت باشیم و هر اقدامی که دولت می‌کند ما به عنوان رای دهندگان دولت باید اگر اقدامی عادلانه است از آن حمایت کنیم.

او در ادامه گفت: اقدام دولت در مورد اصلاح پرداخت یارانه‌ها با هدف ارائه یارانه‌ها به صورت مستقیم به مردم و حذف دلالان و رانت‌ها انجام شده است و اصل این اقدام در راستای عدالت است و مجریان و مدیران میانی باید طرح در اقدام بعدی باید درست اجرا کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: کلیت این طرح که تازه آغاز شده است و اگر در رده‌های میانی خراب نشود در راستای این است که دولت پول را به مردمی که حقشان است و نیاز دارند برسانند و مردم باید در اجرای درست طرح مراقبه کنند.

او گفت: رئیس جمهور ما امروز گفته است که حاضر است آبرویش را برای مصلحت کشور بدهد و این دلسوزی نباید نادیده گرفته شود و کار‌های لازم را همان ابتدای ریاست جمهوری خود به مرحله اجرا درآورده است و امروز رئیس جمهور ما برای حل اقتصاد کشور با جدیت به میدان آمده است و در راستای عدالت وارد عمل شده است.

آیت الله دژکام گفت: ما به عنوان مردم این نظام باید انصاف به خرج دهیم و اغنیا نسبت به فقرا رحم کنند و اغنیا خوشبختانه در خصوص حمایت از نیازمندان و توزیع بسته‌های معیشتی در استان فارس این کار را به خوبی انجام داده اند و با کمیته امداد استان همکاری مطلوبی داشته اند و فارس را پیشتاز کرده اند.

امام جمعه شیراز گفت: برای کمک به افرادی که یارانه آن‌ها حذف شده و برای کسب یارانه خود زمانی پیگیری می‌کنند در این مدت تا وصل شدن یارانه آن‌ها باید اغنیا به حمایت از نیازمندان بپردازند.

او گفت: در ایران اسلامی ما تلاش می‌شود تا تولید ثروت با توزیع ثروت با انصاف به انجام برسد و در عرصه جنگ اقتصادی باید با مدیریت درست پیش برویم و ادامه دادن اصلاح اقتصادی باید با صبر پیش برود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

آیت الله دژکام گفت: هر مدیری برای رسیدن این طرح به هدف نهایی باید تلاش مجدانه در پیش بگیرد و قطار اقتصادی روی دور بیفتد و حاصل زحمات و صبر مردم در انقلاب اسلامی به نتیجه مطلوب و خشنودی برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار