اختصاص دستگاه تشخیص بیماری سل به خراسان جنوبی

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از اختصاص دستگاه تشخیص بیماری سل به خراسان جنوبی خبر داد.

شایسته در همایش هفته سلامت گفت: در هفته سلامت که ۱۷ ادیبهشت لغایت ۲۳ اردیبهشت بود یک دستگاه تشخیص بیماری سل (GINEXPERT) به استان اختصاص یافت و به زودی راه اندازی می‌شود.

او گفت‌: در سال ۱۴۰۰ طرح تکمیلی واکسیناسیون سرخک و سرخچه در استان انجام شد که تاکنون مواردی از این بیماری در استان مشاهد‌ه نشده است.

شایسته گفت: در طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال پارسال حدود ۲۱ هزار نفر در دو مرحله واکسینه شدند و پوشش واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی را در این خصوص در استان داشته ایم.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در سال ۱۴۰۰ یک مورد بیماری جذام در استان مشاهده شد و این بیماری هنوز به طور کامل حذف نشده، اما در مرحله حذف قرار دارد.

او گفت‌: در زمینه بیماری HIV اتوبوس آمبولانس سیار راه اندازی شد و در دو مرحله مشاوره و تست HIV صورت گرفت که یک مرحله پارسال اجرا شد و یک مرحله نیز امسال اجرایی شد.

شایسته گفت‌: در ایام کرونا در زمینه انجام تست ها و ارجاع به مراکز منتخب حدود ۵۰۵ تیم رهگیری در طرح شهید سلیمانی تشکیل شد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت‌: نرخ باروری کلی در استان ۲.۳۶ است در حالی که نرخ باروری در کل کشور ۱.۷۱ بوده و در این خصوص در وضعیت بهتری نسبت به کشور قرار داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.