مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی:

ساختمان قدیمی صدا و سیمای ارومیه مرمت و احیا می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: با تصمیات اخیر و توافقات انجام شده مرمت و احیای ساختمان قدیمی صدا و سیمای ارومیه در دستور کار قرار گرفت.

جلیل جباری گفت: مقرر شده است با جذب اعتبار برای مرمت و محوطه‌ سازی ساختمان قدیمی صدا و سیما در اسرع وقت اقدام شود.

جباری می گوید: این ساختمان پس از مرمت و احیا به عنوان کاربری فرهنگی و موزه‌ ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: نخستین ساختمان صدا و سیمای محلی ایران در ارومیه توسط جهانگیر درویش یکی از هفت معمار برتر جهان در سال ۱۳۴۳ آغاز و در سال ۱۳۴۷ شمسی به بهره‌ برداری رسید.

جباری گفت: ساختمان قدیمی صداوسیمای آذربایجان غربی به شماره ۳۱۴۱۷ در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ شمسی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی همچنین از ساخت استودیو ضبط برنامه‌های تلویزیونی با الهام از معماری سنتی در ارومیه خبرداد و گفت: برای ارج نهادن به هویت و تاریخ استان و نیز معرفی معماری بنا‌های تاریخی استان صدا و سیمای آذربایجان غربی اقدام به ساخت این استودیو کرده است.

به گفته جباری: این استودیو با الهام از معماری دوران پهلوی و زیر نظر کارشناسان این اداره‌کل در محوطه سازمان صدا و سیمای استان واقع در شهرک گلشهر ارومیه ساخته می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: تولید برنامه‌ های تلویزیونی در این استودیو نقش مهمی در معرفی تاریخ استان و فرهنگ‌ سازی احیای بنا‌های تاریخی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.