تبدیل خراسان جنوبی به پایگاه بافت‌های با ارزش روستایی کشور

طرح تبدیل خراسان جنوبی به پایگاه بافت های با ارزش روستایی کشور در مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در حال بررسی و پیگیری است.

مهرافزا معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: استان در بردارنده روستا‌هایی است که هر کدام گنجینه‌ای از ارزش‌های دینی، فرهنگی، تاریخی، معماری و اجتماعی را در خود جای داده اند که مجموعه این ارزش‌ها در کنار هم سبب شکل گیری بافت‌های ویژه و با ارزش شده است.

او گفت: این ارزشمندی می‌تواند کل مجموعه بافت قدیم روستا را در بر گرفته و یا قسمت خاصی از آن را شامل شود.

مهرافزا گفت: چند وقتی است که طرح تبدیل خراسان جنوبی به پایگاه بافت‌های با ارزش روستایی کشور، در مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در حال بررسی و پیگیری است که این مهم در نشست مدیران کل بنیاد مسکن و میراث فرهنگی استان شکل تازه‌ای به خود گرفت و مقرر شد این موضوع با همکاری این دو سازمان، به ویژه با استفاده از توانایی و همکاری نهاد‌های روستا و دفتر امور روستایی استانداری وارد مرحله اجرایی شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: تاکنون در ۵ روستای خراسان جنوبی بهسازی بافت با ارزش و هدف گردشگری روستا‌های فورگ، خور، نایبند، چنشت و کریمو با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۷۷۳ میلیون تومان انجام شده است.

او گفت: در سال ۱۴۰۰ نیز مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای ادامه بهسازی بافت با ارزش روستا‌های چنشت و نایبند در نظر گرفته شده است که در حال اجرا می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.