حضور ۱۰ نمایش داخلی و خارجی در هفدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز

دبیر اجرایی هفدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز از حضور ۱۰ گروه نمایش داخلی و خارجی در مرحله نهایی این رویداد هنری خبر داد.

هیوا اسدبیگی گفت: جشنواره تئاتر کردی سقز طی دو دهه فعالیت خود پذیرای هنرمندان بسیاری از داخل و خارج کشور بوده و اکنون پس از فروکش کردن شیوع ویروس کرونا شاهد برگزاری این رویداد هنری هستیم.

دبیر اجرایی هفدهمین جشنواره تئاتر کُردی  گفت: جشنواره هفدهم از روز جمعه ۲۳ اردیبهشت ماه آغاز و تا روز ۲۷ اردیبهشت ماه به مدت پنج روز در سقز و با حضور بیش از ۲۰۰ مهمان داخلی و خارجی در سه سالن برگزار می‌شود.

او می گوید: جشنواره هفدهم با نمایش «دیوار» از سقز در سالن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر آغاز شد و در این پنج روز سه سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه عمومی و ترویج جهاد کشاورزی میزبان اجرا‌های نمایش هستند.

اسدبیگی گفت: نمایش «سیاساڵ» از سقز، نمایش «ئاژەڵ» از بانه، نمایش «هێشتا قسه کانمان ته واو نه کردوه » از سنندج، نمایش «دیوار» از سقز، نمایش «دوورترین شاری جیهان» از ارومیه، نمایش «هاری» کاری مشترک از سقز و سنندج، نمایش «جرأت، حقیقت» از بانه آثار داخلی حاضر در این رویداد هستند.

به گفته او نمایش‌های «شه‌ویک له دوزه‌خدا» از اربیل عراق، «گیژه‌ن» از کویه عراق و «مه‌م و زین» از باتمان ترکیه نیز از جمله نمایش‌های خارجی در این جشنواره هستند که با دیگر نمایش‌ها در رقابت خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.