زنگنه: اگر اول یارانه را به همه می‌دادیم، سرمایه اجتماعی بیشتر می‌شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر یارانه معیشتی به همه جامعه پرداخت می‌شد و سپس دولت دهک بندی را اعلام می‌کرد، سرمایه اجتماعی افزایش می‌یافت.

آقای زنگنه در نشست علنی امروز مجلس گفت این پیشنهاد را به وزیر اقتصاد اعلام کرده و او هم پذیرفته؛ به گفته این نماینده، اجرای چنین طرحی، تنها دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به میزان پرداختی دولت اضافه می‌کند.

بر اساس آماری که عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس داده، دولت حدود ۲۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کند.

گزارش‌هایی نشان می‌دهد سامانه وزارت رفاه برای ثبت اعتراض افراد به میزان یارانه‌های معیشتی، با مشکلات فنی همراه بوده؛ در هفته گذشته هم وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام کرد مشکلات به علت حجم ورود افراد به وبگاه این وزارتخانه مشکلاتی ایجاد شده اما سامانه در دسترس است.

با این حال آقای زنگنه نماینده تربت حیدریه، امروز در نشست علنی مجلس گفت مردم حوزه انتخابیه‌اش برای ورود به این سامانه دچار مشکل شده‌اند. او گفت که «اگر به کل مردم یارانه پرداخت می‌کردیم و سپس به آنها پیامک فرستاده می‌شد که از نظر این سامانه بر اساس درآمد، شما مشمول این طرح نمی‌شوید؛ هزینه‌ای که برای کشور ایجاد می‌شد، حدود دو هزار میلیارد بود. اما حالا به واسطه اعتراضات هم سرمایه اجتماعی کاهش یافته و هم نارضایتی‌ها نسبت به این طرح افزایش پیدا کرده است.»

قالیباف: به اعتراض مردم درباره یارانه‌ها سریع رسیدگی می‌شود

آقای قالیباف رئیس مجلس، در پاسخ به این نماینده گفت که «اصلاح پرداخت یارانه برای افرادی که مشمول دریافت آن نشده‌اند، به سرعت انجام می‌شود.»

او اضافه کرد «در صورتی که اعتراض افراد برای دریافت یارانه پذیرفته شود، معوقات آن از اردیبهشت ماه پرداخت خواهد شد.»

بر اساس اخباری که از نشست دیروز سران قوای سه گانه و قرارگاه طرح پرداخت یارانه منتشر شد، «رسیدگی به شکایات و مطالبات مردم درباره پرداخت کمک معیشتی به صورت دقیق و در کوتاه‌ترین زمان» مورد توجه قرار گرفته.

به علاوه، توزیع به موقع کالا‌ها و اقلام مورد نیاز مردم در بازارهای هدف و اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کوتاه‌ترین زمان برای عرضه کالا‌های ضروری به قیمت شهریور ۱۴۰۰ در این نشست بررسی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
ملت با این همه ثروت خدا دادی و جوانان مستعد، متاسفانه باید محکوم باشیم به این چنین زندگی کردن، خدایا خودت این مردم و مملکت را نجات بده.
United States of America
7891
۱۸:۵۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
شناخته شده 17:11 حالا گیرم که نسبتی هم داشته باشه. تو عسعسی؟ یرغوی دیوانی؟ اندازه سایز کفشت اظهار فضل بفرما.
Germany
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقای زنگنه شما با ان اقای زنگنه وزیر نقت 40 ساله ایران چه نسبتی دارید؟
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
بیشتر از آنکه بدنبال افزایش سرمایه اجتماعی باشید به فکر افزایش عدالت اجتماعی باشید عدالت اجتماعی امری است مورد رضای خدا
و حدیثی است که میگوید هر که رابطه اش باخدا را اصلاح کند خدا نیز رابطه اش با مردم را اصلاح میکند
آخرین اخبار