۱۷ خرداد آخرین مهلت سرشماری اتباع بدون مدرک در ایران + فیلم

افغانستانی‌های فاقد مدرک معتبر اقامت در ایران که در سرشماری ثبت نام نکنند غیرمجاز تلقی می‌شوند.

صادق رضادوست، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران با بیان اینکه ۱۷ جوزا (خرداد) آخرین مهلت برای ثبت نام افغانستانی‌های فاقد مدرک معتبر اقامت در جمهوری اسلامی است، گفت: آن دسته از اتباع افغانستانی فاقد مدرک که تاکنون نتوانسته‌اند در طرح‌های سرشماری شرکت کنند، برای بهره مندی از برگه اقامت موقت که اکنون به مدت ۶ ماه است، هرچه سریع‌تر ثبت نام کنند، در غیر آن، پس از ۱۷ جوزا باید ایران را ترک کنند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران گفت که طرح سرشماری اتباع جدیدالورود از ۲۲ حمل(فروردین) امسال آغاز شد و تا ۱۷ جوزا (خرداد) ادامه دارد؛ اما پس از آن تمدید نمی‌شود.
رضادوست گفت: افرادی که در این طرح شرکت نکنند غیرمجاز تلقی می‌شوند و باید ایران را ترک کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران گفت: بنابراین توصیه می شود همه اتباع فاقد مدرک اقامتی، مهاجرین و پناهجویان جدیدالورود برای دریافت تسهیلات اقامتی، با استفاده از این فرصت و شرکت در طرح سرشماری، برگه اقامت موقت خود را دریافت کنند.

رضادوست گفت: همه اتباع افغانستانی فاقد مدرک در همه ولایت‌های ایران، اعم از ممنوعه و غیرممنوعه (به غیر از سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی) می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و نسبت به ثبت نام در طرح مذکور اقدام کنند.

رضادوست گفت با توجه به اینکه حضور اتباع خارجی در ولایت‌های ممنوعه مجاز نیست، تأکید می‌شود که اتباع مذکور پس از ثبت نام در طرح سرشماری اتباع افغانستانی فاقد مدرک، یکی از ولایت‌های مجاز و مجاور را برای اقامت و اسکان انتخاب کنند، در غیر این صورت فرد غیرمجاز تلقی شده و باید کشور جمهوری اسلامی ایران را ترک کند.

پس از فروپاشی نظام پیشین و استقرار طالبان، صدها هزار نفر کشور را ترک کردند که طبق معمول، بخش عمده پناهجویان تازه، راهی ایران و پاکستان شدند.

 

برچسب ها: سرشماری ، مهاجرین ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
امین نبی ذاده
۲۳:۰۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
من تا الان هیچ برگ نگرفتم الان میتونم ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
افغانها را اخراج کنید. کم مانده که ایران را تصاحب کنند
Canada
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
این مهمان ومهمانی بازی کی تمام میشه؟ چین داره نفت شان رومفت می دزده بعد شما هشت میلیون فراری رو ریختید سرسفره ی ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
خاک بر سرتان
.ملت ایران مالیات بدن
خرج افغان ها کنید
آخرین اخبار