کنگره شهدای شهرستان همدان بهمن ماه برگزار می شود

در نخستین جلسه ستاد اجرایی کنگره شهدای شهرستان همدان در فرمانداری، احکام مسئولان کمیته‌های ۱۲ گانه ستاد این کنگره اعطا شد.

سرهنگ حسینی فرمانده سپاه ناحیه همدان در این جلسه گفت: کنگره شهدای شهرستان همدان بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.

او گفت: در شهرستان‌های بالای ۱۰۰۰ شهید کنگره برگزار می‌شود و در شهرستان‌هایی که آمار شهدای کمتری دارند برنامه‌ها در قالب یادواره‌های شهدا برگزار خواهد شد.

شهرستان همدان ۲ هزار و ۷۲۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: فرایند برنامه‌های برگزاری کنگره از همین امروز آغاز شده است و دستگاه‌ها و کمیته‌های مرتبط باید برنامه‌های خود را از امروز اجرایی و آغاز کنند.

دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان هم سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

در این جلسه سردار ظفر مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم گام برداشتن در مسیر شهدا و معرفی ایثارگری‌های شهیدان را کاری بسیار ارزشمند دانست و از همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی کنگره و یادواره‌های شهدا قدردانی کرد.

او گفت حاج قاسم سلیمانی نماد خدمت صادقانه  به مردم و خدایی کار کردن بود و مشی این شهید بزرگوار باید همواره سرلوحه کار‌های همه مردم و مسئولان قرار گیرد.

در این جلسه فرماندار همدان هم گفت: شهدای گرانقدر بسیار مهجور و مظلوم هستند و معرفی این عزیزان و سرکشی به خانواده‌های معزز شهدای گرانقدر شهرستان در نقاط مختلف شهری و روستایی از برنامه‌های مسئولان برگزاری کنگره شهدای شهرستان است.

در این جلسه همچنین در مورد سالروز بزرگداشت حماسه سوم خرداد و آزاد سازی خرمشهر صحبت شد.

علی محمدی فرماندار همدان گفت: امسال چهلمین سالرزو آزادسازی خرمشهر را گرامی میداریم چرا که آزادی خرمشهر نماد پیروزی ملت ایران است.

او گفت: نسل‌های آینده باید در مورد این حماسه بزرگ و افتخارآفرینی‌های رزمندگان اسلام در طول ۸ سال دفاع مقدس بداند.

برگزاری مراسم بزرگداشت ۱۴ خرداد سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران هم از دیگر موضوعات این جلسه بود.

در این جلسه اعلام شد ۵۰۰  زائر از شهرستان همدان  سیزدهم و چهاردهم خرداد به حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) برای برگزای مراسم اعزام خواهند شد.

برگزاری رزمایش بیت المقدس ۲ درشهرستان همدان هم از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

سرهنگ حسینی فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: این رزمایش ۲۹ و سی ام خرداد ماه با همکاری دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

فرماندار همدان گفت: بصیرت افزایی، آمادگی، خودمراقبتی و مسئولیت پذیری و در نهایت هم افزایی از مهمترین اهداف برگزاری این رزمایش است.

او گفت: در این رزمایش همه دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان توانایی‌های خود را برای ادامه خدمت رسانی در مواقع ضروری و بحرانی به مردم ارزیابی می‌کنند و سناریو‌های مختلف خود را برای مواجهه با حوادث و بحران‌ها طراحی و اجرا می‌کنند.

این رزمایش با مشارکت گردان‌های بیت المقدس و نیرو‌های بسیج مردمی برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار