اسکندری:

شهرداری شیراز برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام همت کند

عضو شورای شهر شیراز گفت: انتظار و توقع از شهرداری برای اجرای پروژه‌های عمرانی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام یک توقع زیاد نیست بلکه کافی است شهرداری همت کند.

علیرضا اسکندری در نطق پیش از دستور خود در پنجاه‌ونهمین صحن علنی شورای شهر شیراز با بیان اینکه شهر با شناسایی نیاز‌ها و از همه مهمتر پاسخگویی به آن‌ها می‌تواند مسیر پیشرفت همه جانبه را در پییش بگیرد و رضایت شهروندان را کسب کند، اظهار کرد: مسیری که طبق وظایف ذاتی شورا تحت عنوان مسیر ریل‌گذاری شده برای شهرداری تعریف می‌شود، اما الزام مدیریت شهری حرکت پر شتاب بدون وقفه و عذر و بهانه در این مسیر است.

او گفت: شهردار شیراز در اواخر هفته گذشته اجرای پروژه تقاطع جام جم را در تعطیلات رسمی شورا و بدون اطلاع‌رسانی قبلی شروع کرده تا نشان دهد انتظار و توقع از شهرداری برای اجرای پروژه‌های عمرانی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام یک توقع زیاد نیست بلکه کافی است شهرداری همت کند تا بتوان در همان روز ماشین‌آلات را در مسیر پروژه آماده کار دید.

اسکندری با بیان اینکه ساماندهی ترافیک در شهر شیراز همواره به عنوان یکی از اولویت‌های برنامه‌ریزی توسعه‌ای در این کلان شهر بوده است، افزود: تکمیل رینگ‌های ترافیکی و ساخت تقاطعات مورد نیاز براساس طرح‌های کلان ترافیکی به عنوان رویکرد اصلی در کمیسیون عمران براساس همین برنامه‌ریزی دنبال می‌شود و با توجه به اهمیت ایمنی در تردد، زیرساخت‌ها برای بهبود آسفالت معابر، پرهیز از سرریز شدن ترافیک در محدوده مرکزی کلان شهر شیراز ضرورت اجرای پروژه‌های عمرانی و زیر ساختی را گوشزد می‌کند.

او گفت: در کمیسیون عمران با ۶۰ مصوبه تکمیل بزرگراه شهید سلیمانی، اجرای تقاطع جام جم، تکمیل تقاطع مدافعان سلامت، اجرای تقاطع نواب صفوی، تعریف مسیر‌های دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) و زیر گذر خیابان حضرتی و بزرگراه سردار شهید استوار به عنوان تکالیف شهرداری دنبال می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز ادامه داد: بزرگراره شهید استوار رینگ پیرامونی شرق شیراز را حدفاصل بزرگراه خلیج فارس و بلوار رسول اعظم (ص) با عبور از بلوار ولایت، بلوار اتحاد، بلوار تخت جمشید و پل رودخانه‌ای تکمیل می‌کند اهمیت این بلوار به کاهش بار ترافیکی کمک می‌کند، اما در مسیر تملک معطل مانده است و نیازمند رفع این معضل همیشگی در مسیر پروژه‌های شهری است تا با بهره‌برداری و تکمیل این رینگ ترافیکی در شهر شیراز از ساخت تقاطع برای رفع ترافیک جلوگیری کنیم.

او با اشاره به مطالبه مردم برای آسفالت معابر گفت: متاسفانه هیچ برنامه‌ای برای تامین قیر انجام نشده و تا پایان اردیبهشت لکه‌گیری و روکش آسفالت معابر خاکی باید انجام شود.

عضو شورای شهر شیراز در ادامه گفت: اجرای طرح تقاطع غیر همسطح نواب صفوی در شریان مهم کمربندی جنوبی شیراز چند سالی در بلاتکلیفی و تغییر طرح اجرایی نشده بود و با بازنگری در این دوره در کمیسیون عمران مصوب شد، اکنون احداث این تقاطع می‌تواند بخشی از تصادفات را کاهش دهد و جزء پروژه‌های ستاره‌دار باشد، اما با وجود داشتن مجوز شورای ترافیک وعده آغاز عملیات عمرانی در اردیبهشت ماه خبری از آن نیست.

او با بیان اینکه دیگر پروژه ستاره‌دار تعریض محور گویم است که با اهمیت عدم ایجاد گره ترافیکی و قرار گرفتن در مسیر رسیدن آزاد راه شیراز اصفهان به کلان شهر شیراز در دستور کار شهرداری بوده است، گفت: با بازنگری طرح توسعه کمیسیون عمران بخش قابل توجهی از تملک‌ها کاهش یافت و عملاًً مسیر برای اجرای این پروژه بسیار آسانتر شد و تنها عزم جدی شهرداری را می‌خواهد.

اسکندری در پایان عنوان کرد: بزرگراه شهید سلیمانی که آقای شهردار از فعال بودن در هشت جبهه صحبت کرده اکنون برخی اخبار از عدم تزریق نقدینگی و غیر فعال شدن این بخش‌ها خبر می‌دهد، که باید پرسید علت چیست؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام آقای اسکندری. لطفا تمامی پروژه هایی که فرمودید دنبال کنید چشم برهم بزنید استان‌های دیگر از فارس پیش می گیرند خواهش دارم به شهردار توصیه بفرمایید موضوعاتی که فرمودید دنبال کند متشکرم
آخرین اخبار