برگزاری ۲۸ برنامه در موزه‌های مازندران

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی مازندران از برگزاری ۲۸ برنامه فرهنگی و هنری در موزه‌های استان خبر داد.

مهدی ایزدی از برنامه‌ریزی برای برگزاری ۲۸ برنامه مرتبط با موزه‌ها و بافت‌ها و اماکن تاریخی مازندران در هفته میراث‌ فرهنگی، گفت: رونمایی از اسناد تاریخی و دست‌نوشته‌های نیما یوشیج در زادگاهش روستای «یوش» شهرستان نور یکی از این برنامه‌ها است.

او می‌گوید: برنامه‌های متنوعی امسال با محوریت موزه‌های استان تدارک دیده شد که در موزه‌های استان برگزار می‌شودهمچنین چند برنامه آموزشی و کارگاهی نیز در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود.

به گفته ایزدی برگزاری نمایشگاه یافته‌های یک دهه کاوش‌های باستان‌شناسی در گوهر تپه، رونمایی از لوح ثبت موسیقی کتولی، امیری، حقانی و هرایی در موزه تاریخ ساری، برپایی نمایشگاه یافته‌های باستان‌شناسی قلاع کتی سرخ‌رود در موزه تاریخ آمل، برگزاری جشنواره غذا‌های محلی در موزه مردم‌شناسی کندلوس و برگزاری نمایشگاه پوشاک اقوام در موزه مردم‌شناسی تبریزی نوشهر برخی از این برنامه‌های تدارک‌دیده‌شده برای هفته میراث‌فرهنگی در مازندران هستند.

او می‌گوید: از دیگر برنامه‌های شاخص این هفته می‌توان به راه‌اندازی موزه دیجیتال خانه موزه بانو مکرمه قنبری اشاره کرد که فصل جدیدی برای بازدید از آثار موجود در این موزه را آغاز می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار