کاهش شدید دید افقی در مناطق جنوب آذربایجان غربی

رییس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: دید افقی در جنوب استان به ۸۰۰ متر رسیده است،

مهدی صابری گفت: دید افقی در جنوب استان آذربایجان غربی به ۸۰۰ متر رسیده است، و  آخرین تصاویر ماهواره بیانگر پدیده گرد و خاک در منطقه غرب و شمال غرب کشور بوده و اکنون مقدار دید در محور‌های مواصلاتی ارومیه نیز به ۱۴۰۰ متر کاهش یافته است.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی می گوید: هواشناسی درباره گرد و غبار و کاهش دید در جاده‌ها هشدارهای لازم را صادر کرده است و با توجه به بروز این پدیده و همچنین بارش‌های رگباری در استان لازم است تا شهروندان نکات ایمنی مربوط را در تردد‌های روزانه رعایت کنند.

به گفته وی با فعالیت امواج بارشی، رگبار‌های متناوب باران و رعد وبرق از روز یکشنبه و تداوم آن تا اواخر هفته به ویژه در مناطق شمالی و تا حدودی مرکزی استان لازم است تا موارد ایمنی در زمینه آب گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها بکار گرفته شود.

صابری گفت: از امروز دوشنبه با افزایش سرعت وزش باد  طبق پیش بینی‌ها شاهد خیزش گرد و خاک در منطقه و کاهش کیفیت هوا به ویژه در نیمه جنوبی و مرکز استان هستیم که توصیه می‌شود تا شهروندان از تردد در کنار رودخانه‌ها و مسیل هاو نقاط مرتفع خودداری کنند.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی می گوید: با توجه به وزش تند باد‌های لحظه‌ای احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها و بنر‌های تبلیغاتی نیز وجود دارد و اقدامات لازم در محکم سازی این سازه‌ها مورد توجه باشد.

وی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به کاهش کیفی هوای استان از تردد‌های غیر ضروری در شهر‌های آلوده با گردو غبار بپرهیزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.