هشدار سیاستمدار کهنه کار ایتالیایی:

اروپا در جنگ اوکراین و روسیه شریک است

سیلویو برلوسکونی هشدار داد اروپا به واسطه کمک هایش به کی یف وارد جنگ با روسیه شده است.

سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر اسبق ایتالیا معتقد است که اروپایی‌ها به دلیل کمک‌هایی که به اوکراین ارائه کرده اند، در درگیری اوکراین و روسیه شریک هستند.

برلوسکونی گفت: می‌ترسم این جنگ ادامه پیدا کند. وی با هشدار درباره موج پناهجویان که احتمالاً از درگیری‌های جاری شکل می‌گیرد، افزود: «ما نیز در حال جنگ هستیم، زیرا برای آن‌ها سلاح می‌فرستیم».

نخست‌وزیر سابق ایتالیا در ادامه تصریح کرد برای اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه عملیات نظامی خود را متوقف کند، به «چیزی استثنایی» نیاز است و اینکه او مطمئن است رئیس‌جمهور روسیه در کنار دیگر سران جهان برای اقداماتش در اوکراین «پشت یک میز» نمی‌نشیند.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا تصمیم گرفته‌اند که ۵۰۰ میلیون یورو اضافی برای خرید تسلیحات در حمایت از کی‌یف ارائه دهند و مجموع پولی که اتحادیه اروپا برای این منظور در نظر گرفته است را به ۲ میلیارد یورو برسانند.

این در حالی است که اختلاف‌ها در میان کشور‌های اروپایی تنها به تحریم علیه روسیه منتهی نمی‌شود و به دلیل تحولات اوکراین، سوئد و فنلاند به دنبال پیوستن به ائتلاف ناتو هستند و ترکیه هم در این باره ابراز نگرانی کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار