تعطیلی مدارس ابتدایی استان همدان در نوبت بعداز ظهر روز سه‌شنبه

تمامی مهد‌های کودک، مراکز پیش دبستانی و مدارس مقطع ابتدایی استان همدان در نوبت بعدازظهر سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت به دلیل افزایش میزان آلاینده‌های جوی تعطیل است.

رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان گفت: با توجه به وضعیت آلودگی هوای استان همدان که در مرز خطرناک قرار دارد و بر اساس تصمیم کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا، مهد‌های کودک، مراکز پیش دبستانی و مدارس دوره ابتدایی تمامی شهرستان‌های استان در نوبت  بعدازظهر تعطیل شد.

مهدی جلیلی  گفت: همچنین برگزاری آیین ابتدایی مدارس و فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه نیز در محیط‌های باز ممنوع است.

 مهد‌های کودک، پیش دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی نوبت صبح استان نیز با توجه به آلودگی هوا تعطیل بود

 آبپاشی مسیر‌های پر ترافیک و محور‌های اصلی و کمربندی شهرها، توقف فعالیت‌های عمرانی در استان و آماده باش اورژانس نیز در دستور کار قرار دارد

استان همدان ۳۰۷ هزار دانش آموز دارد.

فاطمه ترکمان اسدی، متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: با توجه به وضعیت آلودگی هوای استان همدان ناشی از گرد و غبار، از تمامی هم استانی‌های ارجمند تقاضا می‌شود؛ برای حفظ سلامتی خود به توصیه‌های زیر عمل کنند.
افرادی که دارای بیماری‌های قلبی، آسم، ریوی و بیماری‌های زمینه‌ای هستند همچنین کودکان، سالمندان و بانوان باردار از تردد در هوای آزاد به طور جدی خودداری کنند.

پنجره‌ها در منازل و اماکن بسته باشد.

شیشه خودرو‌ها بسته باشد و از زدن کولر در شرایطی که هوای بیرون به داخل منتقل می‌شود خودداری کنند.

از هرگونه فعالیت ورزشی و هوازی در فضای باز خودداری کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.