خلجی:

رویکرد رسانه‌ها در جهاد تبیین باید ایجابی باشد

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: یک وظیفه مهمی رسانه دارد و آن این است که روایتگر صادق صحنه باشید این در حالی است که امروز در شرایط سخت و هجمه همه جانبه از جنبه رسانه‌ای قرار داریم که هدف اصلی تخریب افکار عمومی است.

سپهر خلجی در دیدار با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته روابط عمومی در استانداری فارس برگزار شد، گفت: رسانه امروز نقش بی‌بدیلی در مسیرسازی و شکل‌گیری افکار عمومی دارد و به هیچ موضوع مهمی مثل افکار عمومی نمی‌توان ورود کرد مگر اینکه با ورود رسانه همراه باشد.

او گفت: اصحاب رسانه نقش روایت‌ساز، تبیین کننده‌ای و هدایتگر دارند چرا که یک وظیفه مهمی رسانه دارد و آن این است که روایتگر صادق صحنه باشید این در حالی است که امروز در شرایط سخت و هجمه همه جانبه از جنبه رسانه‌ای قرار داریم که هدف اصلی تخریب افکار عمومی است.

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت می‌گوید: درباره جنگ ترکیبی مقام معظم رهبری در هفته‌ها و ماه‌های اخیر هشدار دادند، فارغ از گرایش‌ها و سلیقه‌ها به عنوان یک عنصر رسانه وظیفه اصلی ما جهاد تبیین است که ضرورتش بیش از دیگر دوره‌ها احساس می‌شود.

خلجی گفت: جنگ شناختی قوای ادراکی مخاطب را درگیر می‌کند و از طریق جنگ روایت‌ها در بستر نبرد ترکیبی اقدام می‌شود و جهاد تبیین در همین راستا مورد توجه و تاکید رهبری است.

به گفته او، جهاد تبیین الزاماتی دارد که اهالی رسانه باید نسبت به آن آگاه باشند، از جمله الزامات این است که باید بیان و نقد ما منطقی و مستقیم باشد چراکه رویکرد جهاد تبیین ایجابی است تا سلبی؛ رصد و جمع‌آوری شبهات هیچ جا بهتر از رسانه نمی‌شود انجام گیرد.

خلجی گفت: در جهاد تبیین موضع و تبیین باید صادقانه و اقناع‌کننده باشد، تعیین جایگاه رسانه در جهاد تبیین مرهون کنش‌گری فعال کنشگران این حوزه است.

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: در جهاد تبیین باید بتوانید روایت اول را داشته باشید، چون در غیر اینصورت جا می‌مانید.

اکبر نصراللهی، فعال و پژوهشگر حوزه رسانه نیز در این نشست به بیان مدیریت رسانه‌ای مخاطرات و بحران‌ها پرداخت و گفت: کشور ما در مواجهه با مخاطرات مستثنی نیست و بحران‌ها مربوط به زمان حاضر نیست نیز نیست.

او گفت: رسانه‌ها چه اقدامات مناسبی برای مواجهه و پوشش مخاطرات باید انجام دهد و نیاز به رسانه‌ها برای تبدیل نشدن مخاطرات به بحران ضروری است و اگر راهبرد رسانه بحران‌افزایی نباشد مخاطرات به بحران تبدیل نمی‌شود.

نصراللهی گفت: آگاه بودن رسانه‌ها و آگاه کردن مدیران و مردم در بحران‌ها امری ضروری است تا خسارت مخاطرات کمتر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار