بهره‌برداری از بوستان مسگر در کاشان

شهردار کاشان از بهره‌برداری پروژه بهسازی بوستان مسگر با صرف اعتبار ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در قالب دهمین برگ خدمت خبر داد.

حسن بخشنده امنیه گفت: بوستان مسگر به مساحت سه هزار متر مربع در خیابان شهرداری واقع شده و بهسازی آن شامل ۱۲۰۰ متر جدول‌گذاری،۱۵۰۰ متر مربع سنگ فرش،۳۰ متر مربع آب نما،۲۱۰ متر مکعب کرسی چینی و ۷۰۰ متر مکعب خاکریزی بوده است.

اجرای تأسیسات برقی، نصب برج نور و نورپردازی، نصب مبلمان شهری و ورزشی، اجرای فضای سبز و... از دیگر اقداماتی است که برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه انجام شده است.

او از نامگذاری این پروژه به نام بوستان مسگر خبردادو گفت: هدف از این اقدام، پاسداشت و معرفی هنر صنعت مسگری به‌عنوان میراث معنوی منطقه کاشان و یادآوری این مهارت به‌عنوان پیشه اصیل و دارای هویت خطه سیلک و ضرورت حفظ و احیای آن است.

فضا‌ها و عرصه‌های عمومی یکی از عناصر ضروری و اساسی زندگی روزمره شهری در دنیای مدرن بوده و پارک‌های شهری محیطی برای تفریح، گذران اوقات فراغت، زندگی اجتماعی وتبادل فرهنگ، افکار و نظر‌ها است.

به گفته بخشنده امینه محیط کالبدی پارک‌ها به‌عنوان مکانی برای بازیابی همجواری انسان‌ها و نزدیک کردن شهروندان به یکدیگر است و اهمیت آن در جایی است که بخشی از تعاملات اجتماعی از دست رفته را جبران می‌کند.

با شناسایی ابعاد مؤثر پارک‌های شهری و اجتماع پذیری شهروندان، تلاش می‌کنیم با سازگاری هرچه بیشتر شرایط کالبدی و معنایی محیط پارک‌های شهری منطبق بر نیاز‌ها و خواسته‌های کاربران فضا، پارک‌ها را تبدیل به فضایی جامعه‌پذیر کنیم.

شهردار کاشان می‌گویدکشف چاقوی مسی یافت شده در تپه‌های باستانی سیلک، پیشینه این صنعت در کاشان را معرفی می‌کند و سال‌های نه چندان دور بیش از ۱۲۰ دکان مسگری در راسته بازار مسگر‌های کاشان فعال بود و هنر مسگری کاشان در سال ۱۳۹۱ به ثبت ملی رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۳۰ مهر ۱۴۰۱
چه قدر جالب که در سیلک کاشان ادوات مسی کشف شده. ممنون از تنظیم این خبر میراثی
آخرین اخبار