ارسال ۱۲۰ اثر از سراسر کشور به جشنواره تئاتر رضوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون حدود ۱۰۰ گروه نمایشی از سراسر کشور ۱۲۰ اثر به جشنواره تئاتر رضوی ارسال کرده‌اند.

آقای ناظمی در نشست شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی گفت: ۱۲ گروه از استان‌های اصفهان، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان‌شرقی و دیگر استان‌ها به عنوان آثار برگزیده در این جشنواره معرفی و برگزیدگان در جشنواره تجمیعی در مشهد شرکت داده خواهند شد.

 جشنواره تئاتر رضوی به دلیل شرایط کرونایی برگزار نشده بود که امسال پس از ۲ سال وقفه در اجرای آن برگزار می‌شود و هنرمندان تئاتر کشور از این رویداد ملی و بین‌المللی به خوبی استقبال کرده اند.

در این جشنواره بحث‌های آیینی با رنگ و بوی آیین‌های رضوی در آذربایجان به اجرا گذاشته می‌شود.

جشنواره تئاتر رضوی در قالب نوزدهمین جشنواره بین‌المللی و پانزدهمین جشنواره ملی در روز‌های ۱۶ تا ۱۹ خرداد در تبریز برگزار و برگزیدگان آن معرفی خواهند شد.

 جشنواره تئاتر رضوی چون رویدادی بین‌المللی و ملی است توسط شبکه‌های مختلف صدا و سیما همچون شبکه یک، چهار، جام‌جم یک و دو و سحر پوشش داده می‌شود.

حجت الاسلام برگی رئیس شورای اسلامی تبریز نیز با تاکید بر اینکه  باید حضور گروه‌های مردمی و هیات‌های مذهبی در جشنواره تئاتر رضوی پررنگ‌تر شود گفت: مردمی کردن این جشنواره جلوه خاصی به این برنامه فرهنگی می‌دهد و می‌توان از ظرفیت امامزاده‌ها و اماکن مذهبی نیز در زمان برگزاری جشنواره استفاده کرد.

 شورای اسلامی تبریز از برگزاری برنامه‌های ملی و بین المللی حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی برای رونق هنر‌های نمایشی و تئاتر در تبریز و استقبال هنرمندان از این رویداد گفت: جشنواره تئاتر رضوی با تعامل و همکاری همه ادارات به بهترین شکل برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.