همزمان با تور آسیایی بایدن

احتمال آزمایش موشک قاره‌پیمای کره شمالی تا ۹۶ ساعت آینده

مقامات آمریکایی و کره‌ای از احتمال آزمایش موشکی پیونگ یانگ قبل از سفر رئیس جمهور آمریکا به شرق آسیا خبر دادند.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت: کره شمالی در حال آماده شدن برای آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) قبل از اولین سفر رسمی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به کره جنوبی است.

 بر اساس گزارش رویترز، به گفته این مقام آمریکایی، آخرین اطلاعات نشان می‌دهد که کره شمالی احتمال دارد یک موشک هسته ای قاره پیما را در روز پنجشنبه یا جمعه آزمایش کند.

حساب توییتری گلوبال میلیتری اینفو هم در خبری فوری نوشت: مقامات آمریکایی به شبکه سی ان ان گفته اند به نظر می رسد کره شمالی برای آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما، طی ۴۸ تا ۹۶ ساعت آینده، آماده می شود.

رویترز نوشت: کاخ سفید هفته گذشته اعلام کرد  بایدن در حال بررسی سفر به منطقه غیرنظامی در مرز با کره شمالی است. انتظار می‌رود بایدن روز جمعه وارد کره جنوبی شود و چند روز قبل از سفر به ژاپن با همتایان کره جنوبی خود گفتگو کند.این اولین سفر بایدن به عنوان رئیس جمهور به منطقه است و اولین دیدار با یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی خواهد بود که در ۱۰ مه کار خود را آغاز کرد.

یک آزمایش تسلیحاتی می‌تواند تمرکز گسترده‌تر بایدن بر چین، تجارت و سایر مسائل منطقه‌ای را تحت الشعاع قرار دهد و بر عدم پیشرفت در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای علیرغم وعده دولت وی برای شکستن بن‌بست با رویکردهای عملی تأکید کند.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی آمریکا درباره پرتاب موشک، گفت که مقامات اطلاعاتی سئول و واشنگتن این گونه فعالیت ها را زیر نظر دارند. همچنین ارتش کره جنوبی وضعیت آماده باش خود را حفظ می‌کند.

پیشتر، کره شمالی سه موشک بالستیک کوتاه برد را به سمت دریای شرقی شلیک کرد. پرتاب این موشک، شانزدهمین آزمایش تسلیحاتی کره شمالی از اول سال جاری میلادی تاکنون بوده است و تنها ساعاتی پس از آن صورت گرفت که پیونگ یانگ به دنبال گزارش اولین مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا وضعیت اضطراری اعلام و دستور قرنطینه همگانی صادر کرد.

در پی انجام این آزمایش موشکی، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و همتای کره‌جنوبی او در یک تماس تلفنی پرتاب موشک‌های بالستیک کره شمالی را محکوم کردند و آن را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت دانستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
یکی بزن توامریکا دنیا راحت بشه
آخرین اخبار