وبسایت آمریکایی:

زیردریایی‌های «کلاس کیلو» ایران، قاتل هستند

یک وبسایت آمریکایی در گزارشی با اذعان به توان دفاعی ایران، زیردریایی «کلاس کیلوی» ایران که ساخت روسیه هستند را قاتل توصیف کرد.

وبسایت آمریکایی ۱۹۴۵ در گزارشی به توانایی دفاعی بالای ایران پرداخته و اعلام کرد سه زیردریایی پیشرفته «کلاس کیلو» ساخت روسیه، اولین خط دفاعی در سواحل ایران محسوب می‌شود. زیردریایی‌های ۳۰۰۰ تنی دیزلی-الکتریکی، بزرگترین و پیچیده‌ترین زیردریایی‌های نیروی دریایی ایران هستند. این زیردریاییی‌ها در حال حاضر در بندرعباس و تنگه هرمز، مستقر هستند. ناوگان زیردریایی ایران از ۲۶ شناور مختلف تشکیل شده است، اما این سه زیردریایی «کیلو»  یکی از برجسته‌ترین وسایل دفاعی در نیروی دریایی ایران محسوب می‌شود.

در ادامه گزارش این وبسایت آمده است زیردریایی کلاس کیلو که در واقع برای جنگ‌های زیر سطحی طراحی شده است، میتواند زیردریایی دشمن تا سه یا چهار برابر بردی که خود قابل شناسایی بود، شناسایی کند.

در دهه ۱۹۹۰، سپاه پاسدران انقلاب اسلامی در طول جنگ ایران و عراق، سه زیردریایی کلاس کیلو را توانست تهیه کند. ولی این زیردریایی ۷۴ متر است و میتواند ۱۸ موشک اژدررا حمل کند و یک روز تمام زیر آب بماند. این زیر دریایی برای انجام عملیات نیاز به ۱۶۴ فوت عمق نیز دارد اکه این محدود یت باعث می‌شود این زیرددریایی در نزدیک به دوسوم خلیج فارس نتواند عملیات انجام دهد. این زیردریایی که نیروی دریایی آمریکا آن را «سیاه چاله» مینامد، طوری طراحی شده که باعث می‌شود تا بی صدا حرکت کند و ردیابی آن دشوار شود.

در ادامه این گزارش آمده است: کارشناسان معتقدند آبِ تنگه‌ها خاصیتی دارد که باعث می‌شود صدای زیردریایی شنیده نشود اما از طرفی دیگر به دلیل کم عمقی آب‌ در تنگه‌ها باعث می‌شود که زردریایی زیر آب به طور کامل مخفی نشده و از هوا یا سطح آب شناسایی شود. آب‌های محدود و جریان‌های قوی خلیج فارس، تنگه هرمز را به مکانی بسیار خطرناک حتی برای زیردریایی‌های با تجربه تبدیل کرده است. بنابراین، کلاس کیلویی که در خارج از خلیج فارس فعالیت می‌کند بسیار خطرناک‌تر از زیردریایی‌ها خواهند بود که در این زیردریایی هستند. 

این گزارش در انتهای مدعی شد که ایران اخیرا تصمیم به نوسازی ناوگان دریایی خود گرفته و در حال توسعه و پیشرفت در برای ناوگان کلاس کیلو در داخل کشور یا شاید به دنبال این فناوری در خارج از کشور باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۰ دی ۱۴۰۱
سلام چرا اسمشو کیلو گذاشتن جالبه اگه کسی میدونه نظر بده
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۰۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
ایران زیردریایی در کلاس قدیر ، طارق ، فاتح و ... هم دارد و در این مطلب به یک کلاس اشاره شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام
گویا‌فیلم‌های‌هالیودی‌زیاد‌میبینی‌
۱-آمریکا‌بادادن‌این‌آمار‌،شما‌را‌گول‌میزند‌که‌فکر‌کنید
قدرتی‌شده‌اید‌به‌اوکراین‌نگاه‌کنید‌تا‌ به‌آمار‌کذب‌پی‌ببرید
۲-مگر‌آمریکا‌دست‌وپا‌چلفتی‌است‌یا‌،از‌ما‌میترسد
آنها‌زمانی‌به‌کشوری‌حمله‌میکنند‌که‌کمترین‌تلفات‌
جانی‌ومالی‌را،داشته‌باشند
جان‌ومال‌توامان‌،برایشان‌اهمیت‌دارد
هیچ‌موقع‌نباید‌خودت‌را‌،دست‌بالا‌ودشمنت‌‌را‌کوچک‌ببینی
که‌دآنصورت‌آسیب‌می‌بینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
خودتحقیر
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا
۰۹:۲۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
همش 3تا دارید این همه هم پوز میدید
Iran (Islamic Republic of)
یه آدم
۱۸:۰۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
لطفا قبل از هر نظری کمی تحقیق کنید. تجهیزات نظامی مثل پفک نیستن که بیفتن روی خط تولید و روزی چند هزار تا تولید کنن.
از این کلاس کلا ۴۷ فروند توی جهان فعاله که اونم بین ۸ کشور تقسیم شده.
بعضی تسلیحات نظامی حتی یکیشون وزنه قدرت رو میتونن عوض کنن.
Iran (Islamic Republic of)
قریشی
۱۸:۳۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
سه تا از این ، هزار تا موشک زیر سطحی حوت، صدهزار موشک بالستیک، چند هزار قایق تندرو و انتحاری، میلیونها نفر سرباز ولایت ... بازم بگم یا فعلا برای کابوس امشبت کافیه؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای که مدعی هستی اهل تحقیق هستی اگه این زیر دریایی ها رو بشناسی میفهمی همون زمان هم که شوروی سابق این زیر دریایی ها به ما به قیمت گزاف به ما فروخت از رده خارج بودن ...واقعا آدم خندش میگیره به بعضی اظهار نظرها..... طرف زیر درایی اتمی داره از اونور دنیا بلند میشه میاد اینور دنیا روش نمیشه در مورد وزنه قدرت حرف بزنه بعد تو بابت 3 تا موتور دیزل از رده خارج قمپوز در می کنی؟
Netherlands
یه آدم
۲۰:۱۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
بحث تسلیحات هسته ای و یشران هسته ای از تسلیحات رایج جداست. این سبک زیر دریایی هم قرار نیست مثل انواع هسته ای خود باشن که بتونن مسافت های زیادی رو طی کنن و نیاز باشه حجم انبوهی تسلیحات رو حامل بشن. اگر قصدتون تخریب این سبک از زیردریاییه، که حرفتون کاملا مردوده و این کلاس خودشو همواره ثابت کرده تا وقتی توی کاربرد خودشه. شما قرار نیست با این زیردریایی تا سواحل امریکا برید و موشک هاتونو تخلیه کنید برگردید. بلکه برای جنگ زیرسطحی ساخته شدن و تا حد قابل قبولی و حتی بالاتر موفقیتشونو نشون دادن حتی بعد از دهه ها فعالیت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر روسی هست نباید روی کیفیتش حساب کرد.
Iran (Islamic Republic of)
یه آدم
۱۸:۱۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
نه دوست عزیز، فقط تسلیحات غربی کیفیت بالایی دارن، مثل وقتی که حوثی ها با پهپاد های چند هزار دلاری از سامانه های تاد و پاتریوت و سامانه های پدافندی اروپایی و... عبور کردن و ارامکو رو زدن (شهرای دیگه رو هم نمیگم چون ممکنه فک کنین اونا پدافند ندارن :) )
گنبد اهنین رو هم نگم براتون دیگه
اتفاقا چند روز پیش خوندم امریکا بالاخره تونست اف ۳۵ش رو از کف اب بکشه بیرون.
صد البته که فقططط تسلیحات غربی درجه یکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
عزیز اشتباه نگرفتی روسیه را با کشور دیگه؟؟!
هنوز چراغ نفتی ها و رادیو لامپی ها و.... قدیمی روس داره چند صد میلونی خرید و فروش میشه (البته بعنوان عتیقه) اما درمورد سلاح و ... روسیه را دست کم گرفتی؟؟! هنوزم روسیه هست که ماهواره های خیلی از کشورهارا با ماهواره بر خودش میفرسته فضا از جمله انگلیس و...!
خیلی از سلاحهای روسه و حتی سلاح سرد و لوازم پیاده نظامهای روسیه بعد از سالها هنوز دست بعضیها هست که دارن ازشون استفاده میکنن تو کوهنوردی و گردش و جنگل و... (مثل انواع چاقو و قمقمه و..) حالا تانک ها و جنگنده هاش و موشکهای اس 400 و.. که خیلی از کشورها براشون التماس میکنند و نمیده جای خود !!
آخرین اخبار