نیمی از دنبال کنندگان رئیس جمهور آمریکا در توئیتر جعلی هستند

براساس تحقیقات انجام شده نزدیک به نیمی از ۲۲ میلیون دنبال کننده جو بایدن در توئیتر جعلی هستند.

تحقیقات انجام شده درباره حساب های کاربری جعلی در توییتر نشان می دهد نیمی (49 درصد) از دنبال کنندگان صفحه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا جعلی یا اکانت های غیرفعال هستند. این گزارش در حالی منتشر شده که ایلان ماسک، بنیانگذار کمپانی تسلا به دلیل نگرانی از تعداد ربات‌های فعال در توئیتر از خرید ۴۴ میلیارد دلاری این پلتفرم اجتماعی فعلاً منصرف شده است.

به نقل از دیلی میل، براساس تحلیل داده‌های مرکز اطلاع رسانی اسپارک تورو، تقریباً ۱۱ میلیون دنبال کننده رسمی رییس جمهور آمریکا یا از میان ربات‌ها هستند و یا حساب‌های غیرفعال در توئیتر، که این میزان حدود ۴۹.۳ درصد از کل دنبال کنندگان جو بایدن در حساب کاربری وی را شامل می‌شود.

پیش از جو بایدن نیز سایر روسای جمهور آمریکا از طریق شبکه‌های مجازی ادعای ارتباط با میلیون‌ها نفر را داشتند. تحلیلی مشابه بر روی دنبال کنندگان دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا نیز نشان می‌دهد که ۴۲.۴ درصد از دنبال کنندگان وی نیز اکانت های غیرفعال و جعلی بوده اند.

بررسی ها، اما نشان می‌دهد که تعداد دنبال کنندگان جعلی جو بایدن در فضای مجازی رقمی بیشتر از سایر روسای جمهور این کشور است.

براساس داده‌های اطلاعاتی توئیتر این پلتفرم روزانه حدود ۲۲۹ میلیون کاربر جدید دارد که به گفته مقامات همین شبکه اجتماعی تنها حدود ۵ درصد از حساب‌های آن ربات و یا غیرفعال هستند.

این ادعا البته در روز‌های اخیر توسط ایلان ماسک به چالش کشیده شده و گفته می‌شود رقمی نزدیک به ۲۰ درصد از حساب‌های کل توئیتر جعلی و غیرفعال هستند.

ماسک عنوان کرده تا زمانی که مسئولان توئیتر مدارک و اسناد کافی برای اثبات ادعای خود مبنی بر غیرفعال بودن تنها ۵ درصد از کاربران این پلتفرم ارائه نکنند وی از خرید بخشی از سهام این شرکت خودداری خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار