کالپوش میامی آماده برگزاری پانزدهمین «جشنواره دشت شقایق‌ها» است

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میامی گفت: کالپوش مهیای برگزاری پانزدهمین جشنواره گردشگری سفر به دشت شقایق‌ها در روز جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ است.

سید محمد صادق رضویان سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میامی گفت: اجرای مراسم آیینی و موسیقی محلی، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و سوغات منطقه کالپوش، بازدید از مکان‌های تفریحی و مناطق نمونه و روستا‌های هدف گردشگری از برنامه‌های این جشنواره محسوب می‌شود.

وی می گوید دهیاری و شورای اسلامی حسین آباد کالپوش، بخشداری و اداره ورزش و جوانان در برگزاری این جشنواره مشارکت دارند.
رضویان می گوید جنگل دشت شاد، جنگل و آبشار نام نیک از جاذبه‌های گردشگری این بخش محسوب می‌شود.

به گفته سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میامی جاجیم‌بافی، لاک‏ تراشی، سوزن‏دوزی و دیگر دست‌‏بافته‌ها از جمله صنایع‌دستی منطقه کالپوش محسوب می‌شوند که در کنار فرآورده‌های لبنی و تخمه آفتابگردان می‌توان از این جشنواره به ارمغان برد.

کالپوش در شهرستان میامی استان سمنان طبیعتی کوهستانی و جنگلی دارد. این دشت که مناظر طبیعی آن اکنون زبانزد بسیاری از مردم ایران شده از روز‌های نخست فصل بهار زیبایی‌های خود را نمایان می‌کند که رویش شقایق‌ها یکی ازآن جذابیت هاست که هرساله هزاران بازدیدکننده و تور‌های طبیعت گردی از مناطق مختلف کشور به ویژه تهران را به سوی خود جلب می‌کند.

بخش کالپوش در فاصله ۱۴۰ کیلومتری شمال شهر میامی واقع است، این منطقه سرسبز و خوش آب و هوا با بارندگی کافی و اراضی مستعد برای کشاورزی و جنگلداری، در فصل بهار با دشت‌های پر از گل شقایق و همچنین در شهریور ماه با گل‌های آفتابگردان و مناظر زیبا پذیرای گردشگران است.

قرار گرفتن در مجاورت پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق و پارک ملی گلستان از دیگر قابلیت‌های گردشگری این منطقه است.

راه دسترسی به این منطقه طی کردن راه فرعی میامی به کالپوش است. جنگل‌های کالپوش و دیم زار‌های منطقه کالپوش در حوزه استحفاظی استان سمنان و آبریز شمالی کشور در حوزه آبریز سد گلستان واقع شده‌اند.

شهرستان میامی با جمعیتی حدود ۴۰ هزارتن در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.